به گزارش اکوایران، بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۶۹.۰۶ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۲.۰۷ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۲۶,۰۴۳ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۶۵۰ تومان معادل ۱,۲۹۳,۰۷۵,۷۳۰ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۷.۶۴ میلیارد دلار است.

بیت کوین
قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۳۶% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که اکنون %۶۲.۰۷ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۴۶ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم %۹۳.۲۳ از حجم معاملات روزانه است.

گالری+اتریوم+خرید+اتریوم+قیمت+اتریوم+

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۲۲۱.۰۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۲۰.۲۳ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۱,۶۶۲.۴۲ دلار، با احتساب نرخ تتر ۴۹,۶۷۵ تومان معادل ۸۲,۵۸۱,۱۳۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۳.۱۶ میلیارد دلار است.

قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۰.۱۲% کاهش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۴,۸۵۱.۱۱ دلار بوده که اکنون %۶۵.۷۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش اتریوم ۱۲۰.۱۵ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۱۲۰.۱۵ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن اتریوم معامله می‌شود، صرافی WBF Exchange با سهم %۹۹.۸۷ از حجم معاملات روزانه است.

در معاملات 24 ساعت اخیر، بیشترین رشد متعلق به آکاش نتورک Akash Network با 6.40% افزایش و بیشترین افت متعلق به کرو دائو توکن Curve Dao Token با 6.68% کاهش بوده است.

همچنین حجم بازار معاملات رمز ارز در 24 ساعت گذشته با 0.35% افت به 1.092 تریلیون دلار رسید. ارزش معاملات 24 ساعته 33.213 میلیارد دلار است که در این میان بیشترین معامله متعلق به تتر بوده.

در حاضر تعداد ارزهای دیجیتال 9,612 عدد بوده و 405 صرافی در حال فعالیت در بازار کریپتو هستند.

نامعلوم بودن آینده بیت‌کوین و نگرانی معامله‌گران

بیت‌کوین و بسیاری دیگر از سایر ارزهای دیجیتال در روز سه شنبه ثابت ماندند زیرا سرمایه‌گذاران در دارایی‌های دیجیتالی،  در حال هضم کردن آمار و ارقام فروش گذشته هستند؛ ارقامی که یک دوره طولانی از نوسان در محدوده‌ای باریک را شکست. در هر حال معامله‌گران کریپتو با نگرانی در حال آماده شدن برای یک طوفان دیگر هستند.

قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته ثابت و در حدود 26050 دلار معامله شد. سپس  بزرگترین دارایی دیجیتال در معاملات اخیر به نزدیک 25500 دلار سقوط کرد و به پایین ‌ترین سطح از اواسط ژوئن رسید. تحلیلگران معتقدند که بیت ‌کوین در شرایط آسیب‌پذیری به سر می‌برد و آینده آن نامطمئن است.

قبل از سقوط هفته گذشته در بازارهای کریپتو، بیت‌کوین در میانه پایین‌ترین و محدودترین نوسانات در تاریخ خود قرار داشت.

فراتر از بیت کوین، اتریوم 0.73٪ کمتر از 1٪ کاهش یافت و به 1670 دلار رسید. توکن‌های کوچکتر یا آلت‌کوین‌ها ضعیف‌تر بودند و کاردانو 2% و پلی‌گان 4% کاهش یافت. میم‌کوین‌هاها ترکیبی‌تر بودند، به طوری که دوج‌کوین 0.27٪ کمتر از 1٪ و شیبااینو 2٪ کاهش یافت.