به گزارش اکوایران، ارزهای دیجیتال به‌سرعت در حال تبدیل شدن به اجزای اصلی اقتصاد و سیستم مالی آمریکا هستند.

به نوشته کوین تلگراف، صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین باعث رشد قابل توجه قیمت این ارز دیجیتال شده‌اند و دسترسی گروه بزرگ و جدیدی از مصرف‌کنندگان به بازار کریپتو فراهم شده است. با این حال، ظهور بیت‌کوین به شکل طبیعی نیاز فزاینده به وضع قوانین جدید در دنیای رمزارزها را بیشتر کرده است، درست مانند حوزه هوش مصنوعی.

در یک جهان به هم پیوسته، جایی که منافع امنیت ملی با ظهور فناوری‌های جدید به جبهه‌های بزرگ‌تری گسترش پیدا می‌کند، ریسک‌ها پیرامون آسیب‌پذیری‌های مربوط به شبکه و زیرساخت‌های حیاتی نیز نیازمند توجه ویژه است. این ریسک در جهان رمزارزها بیشتر از سایر حوزه‌ها است زیرا ماینرهای بیت‌کوین نماینده یک لایه سخت‌افزاری بی سر و صدا و حساس محسوب می‌شوند که مستقیما در زیرساخت انرژی و مخابرات ایالات متحده یکپارچه شده‌اند.

استخراج بیت‌کوین نیازمند قدرت محاسباتی بسیار بالا از سوی کامپیوترها است و انرژی زیادی مصرف می‌کند. این فرآیند توسط ریزتراشه‌های بسیار پیشرفته‌ای موسوم به «ASIC» انجام می‌شود و چین تولید 98 درصد از این ریزتراشه‌ها در سراسر جهان را انجام می‌دهد.

کوین تلگراف اعلام کرده سلطه چین در این حوزه یک تهدید قابل توجه برای سیاست تجاری و رقابتی ایالات متحده بوده و یک ریسک امنیت ملی را برای آمریکا ایجاد کرده است.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز یکشنبه (26 فروردین) از 62 هزار و 174 دلار تا 64 هزار و 851 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 64 هزار و 83 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از 600 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 64/68 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته حدود 7 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 913 دلار تا 3 هزار و 101 دلار نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت 11 و نیم شب به وقت ایران، 3 هزار و 73 دلار معامله شده است.

تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن 118 دلار کاهش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 37/20 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته است.