به گزارش اکوایران، قیمت بیت‌کوین به دنبال پایین‌تر آمدن از کانال 68 هزار دلار، در روزهای اخیر یک روند کاهشی را در پیش گرفته و از مسیر صعودی خارج شده است.

به نوشته کریپتو پوتیتو، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در حال حاضر به آزمایش منطقه حمایتی 65 هزار دلار می‌پردازد. اگر بازار کریپتو بازیابی شود، انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت یک روند صعودی به سوی کانال 68 هزار دلار و قیمت‌های بالاتر از آن ایجاد شود.

از سوی دیگر، افت بیت‌کوین به سطح کمتر از 65 هزار دلار احتمالا باعث یک روند نزولی بیشتر به سوی سطح حمایتی 60 هزار دلار خواهد شد و به‌طور بالقوه، میانگین متحرک 200 روزه این ارز دیجیتال نیز کاهش می‌یابد.

قیمت در تایم‌فریم ۴ ساعته، الگوی «گُوِه کاهشی» را تشکیل داده است. قیمت بیت‌کوین به‌تازگی محدوده پایین این الگو را در حدود منطقه ۶۵ هزار دلار تست کرده بود.

شکسته شدن این الگوی شناخته شده به سمت بالا می‌تواند منجر به رالی صعودی به سمت سطوح قیمتی بالاتر و حتی رسیدن به یک سقف قیمتی جدید شود. با این حال، در صورت شکسته شدن به سمت پایین، روند نزولی تشدید شده و انتظار سقوط ناگهانی به سمت ۶۰ هزار دلار وجود دارد.

گُوِه‌های افزایشی (صعودی) و کاهشی (نزولی) الگوهای تکنیکال هستند که تحلیل‌گران از آن‌ها برای پیش‌بینی ادامه روند و معکوس شدن روند استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد، زمانی که بازار روند روبه رشدی دارد، الگوی گُوِه در نمودار ظاهر می‌شود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز سه‌شنبه (29 خرداد) از 64 هزار و 442 دلار تا 66 هزار و 571 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:25 به وقت ایران، 64 هزار و 985 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 500 دلار کاهش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 38/42 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل، حدود 2 درصد کاهش یافته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 3 هزار و 373 دلار تا 3 هزار و 515 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 18:25 به وقت ایران، 3 هزار و 418 دلار معامله شده است. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 120 دلار کمتر شده است.

ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان در 24 ساعت گذشته 20/72 میلیارد دلار بوده و ارزش آن نسبت به یک هفته قبل، حدود 2 درصد کاهش یافته است.