به گزارش اکوایران، یک مطالعه نشان می‌دهد دارایی‌های دیجیتال و بازار سهام آمریکا اکنون تقریبا بیش از هر زمان دیگری در گذشته پا به پای هم حرکت می‌کنند؛ موضوعی که نشان می‌دهد متغیرهای اقتصاد کلان که بر سهام‌ها تأثیر می‌گذارند، در حال شکل دادن به بازار کریپتو هستند. 

داده‌های جمع‌آوری شده‌ توسط بلومبرگ نشان می‌دهد ضریب همبستگی 40 روزه برای اندازه‌گیری 100 دارایی دیجیتال بزرگ جهان و شاخص اس‌اندپی 500 در سطح حدود 0/67 قرار دارد که تنها از سطح 0/72 که در سه‌ماهه دوم سال 2022 ثبت شد، پایین‌تر است. 

به نوشته بلومبرگ، ثبت سطح 1 نشان‌دهنده این است که روند قیمتی دارایی‌ها همبستگی دارند، در حالیکه سطح منفی 1 حاکی از روند معکوس آن است. 

پس از آنکه فدرال رزرو فرآیند مورد انتظار کاهش نرخ بهره را آغاز کرد و نرخ‌ها را به میزان نیم درصد کاهش داد، سهام‌های آمریکا در هفته گذشته به بالاترین سطح تاریخی خود رسیدند و به‌طور همزمان بیت‌کوین به قیمت 64 هزار دلار صعود کرد. 

در حال حاضر داده‌های اقتصادی آمریکا که به‌زودی منتشر خواهند شد، برای معامله‌گران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا بتوانند مسیر احتمالی کاهش نرخ بهره در آمریکا در ماه‌های آتی را به شکل بهتری پیش‌بینی کنند. 

کارولین ماورون، یکی از بنیان‌گذاران Orbit Markets، اعلام کرده: «عوامل اقتصاد کلان در حال حاضر باعث رشد قیمت بیت‌کوین می‌شوند و این روند باید در جریان چرخه کاهشی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ادامه پیدا کند، مگر اینکه ما شاهد رویداد قوی سیاه در بازار کریپتو باشیم.»

در این هفته سخنان مقامات فدرال رزرو به همراه انتشار شاخص هزینه‌های مصرف شخصی که معیار مورد ترجیح این بانک برای تورم است، به عنوان مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی آمریکا در نظر گرفته می‌شوند.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌کوین در روز دوشنبه (2 مهر) از 62 هزار و 650 دلار تا 64 هزار و 723 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:31 به وقت ایران، 63 هزار و 413 دلار معامله شده است. تغییر قیمت بیت‌کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود 130 دلار افزایش یافته است.

ارزش معاملات بزرگ‌ترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 34/04 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 10 درصد رشد داشته است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از 2 هزار و 544 دلار تا 2 هزار و 701 دلار نوسان داشته است. این رمزارز در ساعت 23:31 به وقت ایران، 2 هزار 670 دلار معامله شده است. ارزش معاملات دومین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار در 24 ساعت گذشته 20/47 میلیارد دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته قبل حدود 17 درصد افزایش یافته است.