به گزارش اکوایران، در بسته خبری امروز، 8 شهریورماه، نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده است.

تاکید رییس جمهور بر تعامل با دانشجویان

ظهر امروز آئین معارفه حسین سیمایی‌صراف وزاری علوم، تحقیقات و فناوری در ساختمان وزارت علوم با حضور رییس‌ جمهور برگزار شد.

مسعود پزشکیان در بخشی از اظهارات خود در این مراسم با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر برپایی کرسی آزاداندیشی، اظهار کرد: دانشجو باید بتواند حرف خود را مطرح کند و ما باید با منطق، جواب دانشجو را بدهیم. دانشجو را می‌توان هدایت و توجیه کرد و اگر هم حق با دانشجو است، من باید خودم را اصلاح کنم؛ نه اینکه او را محروم کنم. اگر دانشجو عیب من را می‌گوید به جای آن‌که او را بشکنم باید خودم را بشکنم. اگر توانستیم این را بپذیریم آن وقت مملکت آباد می‌شود. 

همچنین رییس‌جمهور گفت: «از وزیر علوم می‌خواهم که قرارداد همه اساتیدی را که تاکنون اخراج شده‌اند یا لغو قرارداد شده‌اند، بازنگری کنید؛ دانشجویان را برگردانید.» این بخش از صحبت‌های او بازتاب زیادی پیدا کرد. 

خبر مرتبط
شکایت پزشکیان از سیستم آموزشی کشور/ قرارداد اساتیدی که اخراج شده‌اند بازنگری شود

مراسم تودیع و معارفه حسین سیمایی صراف، وزیر جدید علوم، با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

موضع سخنگوی دولت درخصوص هنرمندان ممنوع‌الکار

فاطمه مهاجرانی در اولین حضور رسمی خود پس از منصوب شدن به سمت سخنگوی دولت عصر روز گذشته -7 شهریور- در آیین نکوداشت زنده‌ یاد امین تارخ و رونمایی از گنجینه آثار او و مازیار میری اظهار کرد: نگاه دولت جدید برای به تصویر کشیدن واقعیت‌ها و آرزوها در سینما، حمایتی است و برای رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان بویژه سینماگران زن به دنبال وفاق ملی خواهد بود.

خبر مرتبط
پالس مثبت سخنگوی دولت برای رفع ممنوع‌الکاری هنرمندان/ گزینه ایران در اسکار مشخص شد؟

اکوایران: در بسته اخبار فرهنگی این هفته (2 شهریور - 8 شهریور) نگاهی انداختیم به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای فرهنگی-هنری کشور رخ داده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب شد

محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت در حکمی حمید بورد را به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

دستور رییس جمهور برای پیگیری جوانب حادثه لاهیجان

خبرگزاری دستگاه قضا کشور در ۷ شهریور بدون نام بردن از فرد جان باخته اعلام کرد ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی در ارتباط با مرگ یک نفر در بازداشت پلیس لاهیجان بازداشت شده‌اند. جوان فوت شده محمد میرموسوی نام دارد. امروز -8 شهریورماه- مسعود پزشکیان، وزیر کشور را موظف به بررسی همه جانبه فوت این جوان لاهیجانی کرد. در پی دستور رییس جمهور، هیاتی ویژه از سوی وزارت کشور به دستور وزیر کشور راهی شهرستان لاهیجان استان گیلان شد. 

خبر مرتبط
ماجرای فوت جوان لاهیجانی چه بود؟ پزشکیان دستور پیگیری ویژه داد

اکوایران: صدور دستور پیگیری رییس‌ جمهور، اعزام هیات ویژه وزارت کشور به شهرستان لاهیجان، حضور هیات حقوق شهروندی استان گیلان در لاهیجان و بازداشت پنج مامور نیروی انتظامی با دستور دادستان شهرستان؛ این‌ها آخرین اخبار منتشر شده درباره درباره مرگ شهروند بازداشت شده در استان گیلان است.

تماس تلفنی نخست وزیر نروژ با پزشکیان

مسعود پزشکیان در تماس تلفنی با یوناس گاهر اشتوره، نخست وزیر نروژ، با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش تعاملات با نروژ است و امیدواریم این گفت‌وگوها منجر به تقویت و تحکیم روابط دو کشور و همچنین رسیدن به راهکارهای مشترک برای استقرار صلح و ثبات و افزایش امنیت در جهان شود.

دیدارهای عارف با همتایان پیشین خود

به مناسبت هفته دولت و در راستای تکریم جایگاه و قدردانی از زحمات معاونین اول پیشین روسای جمهور، محمدرضا عارف، معاون اول رییس جمهور به دیدار همتایان پیشین خود از جمله «محمد مخبر، اسحاق جهانگیری، محمدرضا رحیمی، خانواده مرحوم پرویز داوودی، خانواده مرحوم حسن حبیبی» رفت و ضمن گفت‌وگو در فضایی صمیمی بر آمادگی دولت وفاق ملی در بهره‌گیری از تجربیات و نظرات کارشناسانه آنها در اداره بهتر امور کشور تاکید کرد.