به گزارش اکوایران، در بسته خبری امروز، 6 شهریورماه 1403، نگاهی به مهم‌ترین رویدادهایی که در فضای سیاسی کشور رخ داده، انداخته‌ایم.

بازگشت ظریف به دولت پزشکیان

محمدجواد ظریف از بازگشت خود به معاونت راهبردی ریاست جمهوری با دستور کتبی مسعود پزشکیان خبر داد. او پس حضور در دیدار هیات دولت با رهبر انقلاب، این خبر را در حساب شخصی خود در شبکه ایکس اعلام کرد.

untitled

خبر مرتبط
روز خوش پروژه وفاق ملی: برگشت ظریف، یک برکناری مهم، و خبرهایی از رفع فیلترینگ و طرح نور

اکوایران: همزمان با هفته دولت، رییس جمهور و اعضای هیات دولت چهاردهم برای نخستین بار با رهبر انقلاب دیدار کردند. محمدجواد ظریف با انتشار پیامی مبنی بر بازگشت به دولت در این دیدار حضور پیدا کرد. امروز غلامحسین کرباسچی نیز از شنیده‌های خود درباره احتمال رفع حصر با فعالیت و پیگیری رئیس‌جمهوری خبر داد.

معاون‌های جدید عارف: چهارمین زن کابینه پزشکیان، مشاور معاون‌ اول شد

محمدرضا عارف در حکمی فائزه دولتی را به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون اول رییس‌جمهور منصوب کرد.

دولتی از نامزدهای فهرست اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۰ بود. او دبیری کمیته اجتماعی شورای شهر چهارم تهران را در کارنامه خود دارد.

فائزه دولتی همچنین همسر وحید ایمانی، روزنامه‌نگار اصولگرا از طرفداران قالیباف است.

علیرضا خامسیان نیز به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رییس جمهور منصوب شد.

خامسیان که دانش آموخته علوم سیاسی است، پیش از این مشاور رسانه‌ای محمدرضا عارف بود.

این فعال رسانه‌ای و اجتماعی همچنین از مدیران شهرداری تهران است. معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ تهران، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، عضو شورای اطلاع‌رسانی شهر تهران، دبیر سیاسی خبرگزاری ایلنا و روزنامه اعتماد، نویسنده کتاب حقوق شهروندی از جمله سوابق رسانه‌ای و اجتماعی خامسیان است.

نخستین حکم وزیر کشور

اسکندر مومنی، وزیر کشور در نخستین انتصاب خود، احمدعلی موهبتی را به سمت معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه منصوب کرد.

احمدعلی موهبتی از کارکنان رسمی وزارت کشور است و پیش‌تر استاندار سیستان و بلوچستان بود. او همچنین سابقه فرمانداری شهرستان‌های سراوان، تربت حیدریه، چابهار و مشهد را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

انتصاب رییس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی

با حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، مرتضی اردستانی به سمت مشاور وزیر و رییس سازمان حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.

مراسم تودیع و معارفه وزیر امورخارجه

امروز -6 شهریورماه- مراسم تودیع و معارفه علی باقری کنی و عباس عراقچی وزیران امور خارجه سابق و جدید با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد.

رییس جمهور در این مراسم اظهار کرد: اگر بتوانیم وفاق و وحدت و انسجام داخلی‌ را افزایش دهیم، قدرت ما در مقابل تحریم‌ها و یا تهدیدها و شکنندگی ما در این وضعیت کاهش و در مقابل، قدرت ما افزایش پیدا خواهد کرد.

او همچنین در بخشی از سخنانش عنوان کرد که ایران به دنبال صلح با دنیا است و با هیچکس دعوا ندارد اما در مقابل هر ظلمی در هر نقطه‌ای می‌ایستد و با ظالم دشمنی خواهد کرد.

برکناری ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه

علی انتظاری، رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در بیان جملاتی به دور از ادب درخصوص مهسا امینی در برنامه روز گذشته «شیوه» از سمت خود برکنار شد.

او در این برنامه گفت: «در اعتراضات سال ۱۴۰۱، پیش بینی دشمن این بود که وقتی این اتفاق رخ می دهد و جوانان برای به قتل رسیدن یا کشته شدن یا نفله شدن یک دختر خانم کرد سنی وارد میدان می‌شوند، نظام مجبور است که به خشونت متوسل شود.»

توییت میرسلیم درباره فساد در شهرداری

امروز مصطفی میرسلیم نماینده پیشین مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی انگشست اتهام را به سوی شهرداری زاکانی گرفت.

میرسلیم نوشت: شایسته است رسیدگی به انحرافات و مفاسد شهرداری ⁩ تهران، باتوجه به آثار زیانباری که بر سایر شهرهای کشور و روستاها گذاشته، در اولویت بازرسی‌های دستگاه قضائی قرارگیرد.

1778635_295

استعفای مجدد رییس دانشگاه تربیت مدرس

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس با ارسال نامه‌ای به حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دومین بار از سمت خود استعفا داد.

او مراقبت از ﻣﺎﺩﺭ و ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺮ ﺍﻣﻮﺭ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﻭ ﭘﮋﻭﻫﺸﯽ را دلیل این استعفا عنوان کرده است.

دانشجو دو هفته گذشته نیز در نامه‌ای به زلفی گل، وزیر وقت علوم از سمت خود استعفا کره بود که زلفی گل با این استعفا مخالفت کرد.