به گزارش اکوایران، اولین محاکمه کیفری هانتر بایدن از دوشنبه آغاز می‌شود، اما طبق اسناد، او از سال 2019 بی سر و صدا در یک پرونده مدنی کثیف و چند میلیون دلاری که شامل نفقه پرداخت نشده به همسر سابقش کاتلین بوهل است، در حال رفت و آمد به دادگاه بوده است.

به گفته آکسیوس، بوهل احتمالاً در مورد مصرف مواد مخدر و امور مالی هانتر در هر دو محاکمه آتی او بر سر اتهامات اسلحه و مالیات که در ماه‌های پایانی مبارزات انتخاباتی پدرش برای انتخاب مجدد برگزار می‌شود، شهادت خواهد داد.

دو محاکمه پرونده اسلحه که از دوشنبه در دلاور آغاز می‌شود و پرونده مالیاتی که برای 5 سپتامبر در کالیفرنیا تعیین شده است، احتمالاً شامل افشاگری‌های شرم آور در مورد خانواده بایدن است که تقریباً به طور قطع توسط جمهوری خواهان با توجه به محکومیت دونالد ترامپ، به آن پرداخته خواهد شد.

سوابق دادگاه به دست آمده توسط آکسیوس جزئیات مناقشه ذکر شده در کیفرخواست را نشان می‌دهد که هانتر را متهم به جرایم مالیاتی می‌کند.

در 29 ژانویه 2021، درست پس از تحلیف جو بایدن و پس از یک سال و نیم نبرد قانونی، دادگاه دی‌سی دریافت که هانتر توافقنامه طلاق خود را نقض کرده است و بیش از 1.7 میلیون دلار برای حمایت از همسر، هزینه‌های قانونی و بهره از طلاق آنها در سال 2017 به بوهل بدهکار است.

بوهل در ژوئن 2019 شکایت مدنی خود را ارائه کرده بود، حدود یک هفته پس از انتشار اخباری مبنی بر ازدواج مجدد هانتر و زمانی که جو بایدن در حال آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود بود.

طبق اسنادی که توسط آکسیوس در دادگاه عالی دی سی بازیابی شده، در توافقنامه طلاق آنها از هانتر خواسته شده بود که به بوهل 37000 دلار در ماه به اضافه 50 درصد از درآمد سالانه بیش از 875000 دلاری‌اش بپردازد.

هانتر در سال‌های 2017 و 2018 مبلغ حمایت از همسر را پرداخت نکرد، زمانی که بر اساس اسناد دادگاه به ترتیب 2.4 و 2.1 میلیون دلار درآمد داشت.

در نتیجه، دادگاه تشخیص داد که او به بوهل 1.1 میلیون دلار به اضافه 6 درصد بهره برای سال‌های 2017 و 2018 بدهکار است.

هانتر همچنین پس از طرح دعوای بوهل در ژوئن 2019، پرداخت نفقه ماهانه او را تا حد زیادی متوقف کرد که بر بدهی‌های پرداخت نشده او افزود. وکلای او استدلال کردند که هانتر می‌خواست به بوهل پول بدهد، اما پس از اعتیاد به مواد مخدر دیگر پولی نداشت.

نبرد حقوقی در سال‌های 2019 و 2020 و در طول مبارزات انتخاباتی جو بایدن برای ریاست‌جمهوری شدیدتر شد. پس از اینکه هانتر اکثر 259,000 دلار حکم دادگاه را به اضافه بهره تا مهلت 15 آوریل 2020 پرداخت نکرد، وکیل بوهل از دادگاه خواست که هانتر را توبیخ کند.

در ژوئن همان سال، دادگاه هانتر را مورد توبیخ قرار داد و گفت که او سعی دارد «به سادگی حل و فصل و پرداخت مبالغ توافق شده چند ماه پیش را تا زمانی که ممکن است به تعویق بیندازد.»

اواخر همان تابستان، وکلای هانتر القا کردند که بوهل در حال باج‌گیری از هانتر با تهدید به حمله به کمپین ریاست جمهوری بایدن است. به گفته وندی شوارتز وکیل بوهل، هانتر بیش از 2.9 میلیون دلار به او بدهکار است.

هانتر، بوهل، مورین و کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کردند.