به گزارش اکوایران، در میانه تشدید تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان، رهبر جنبش حزب‌الله،  دولت قبرس را تهدید کرد که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود.

سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان، در اولین سخنرانی خود در واکنش به کشته شدن ابو طالب فرمانده یگان النصر، اسرائیل را به طور جدی تهدید کرد. او گفت : حمله به الجلیل گزینه‌ای است که در صورت افزایش رویارویی و تنش روی میز باقی می‌ماند. دشمن خسارات خود را در جبهه شمال پنهان می‌کند اما نتوانست تعداد کسانی که شهرک‌ها را تخلیه کردند، مخفی کند.

او در ادامه گفت: «تهدید جنگ علیه لبنان ما را نمی‌ترساند و نباید ما را بترساند؛ چراکه دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای سخت‌ترین روزها آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌داند چه چیزی در انتظارش است. دشمن می‌داند که باید در زمین، دریا و هوا منتظر ما باشد و اگر جنگ به لبنان تحمیل شود، مقاومت بدون قاعده خواهد جنگید. دشمن از عواقب نبرد با لبنان بر منطقه آگاه است».

او هم‌چنین هشدار داد: «ما به دولت قبرس هشدار می‌دهیم که اگر فرودگاه‌ها و پایگاه‌های خود را به روی اسرائیل برای هدف قرار دادن لبنان بگشاید، بخشی از جنگ خواهد بود. ما به همبستگی، حمایت و کمک خود به غزه ادامه خواهیم داد و برای همه احتمالات آماده‌ایم و هیچ چیز ما را از انجام این وظیفه باز نخواهد داشت».

نصرالله گفت: «ما حجم بسیار زیادی از اطلاعات درباره دشمن را در اختیار داریم، آنچه دیروز منتشر شد، تنها چند دقیقه انتخاب شده از حیفاست، در حالی که پهپاد هدهد ساعتها فعالیت شناسایی انجام داد... برخی از مقامات دشمن می گویند که حزب الله، در بندر حیفا جاسوسهایی دارد و توانسته این تصاویر را به دست آورد، اما وقتی مقاومت، اطلاعاتی را از شهرهای دوم، سوم و چهارمشان منتشر کند، چه خواهند گفت؟ ما فقط تا کنون با بخشی از سلاحهایمان جنگیده ایم، سلاح جدیدی را به دست آورده ایم که به زودی در میدان رونمایی خواهد شد، ما سلاحهای خود را توسعه بخشیده ایم، سلاحهای جدیدی را در این نبرد به کار گرفته ایم، تعداد بسیار زیادی پهپادی که خودمان ساخته ایم ، در اختیار داریم».

در همین شرایط، هم‌چنین، دانیل هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «ممکن است در شمال [مرز لبنان] یک غافلگیری به وجود بیاید ، به همین دلیل ارتش هواپیماهای مسلح را در آنجا مستقر کرده است» . او افزود : «ما برای همه سناریوها آماده ایم و همه گزینه ها برای درگیری با حزب الله روی میز است».

یک مقام ارشد سیاسی اسرائیل به رسانه اسرائیلی وای نت گفته شمارش معکوس برای پاسخ اسرائیل به حزب الله لبنان آغاز شده است.