به گزارش اکوایران، یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که از هر سه دموکرات، یک نفر فکر می کند بایدن باید از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری کنار برود.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس، پس از برگزاری اولین مناظره انتخاب ریاست‌جمهوری ایالات متحده در هفته گذشته، از هر سه دموکرات، یک نفر فکر می‌کند که جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی این کشور باید به تلاش برای انتخاب مجدد خود پایان دهد. با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد هیچ دموکرات برجسته‌ای در رقابت فرضی با ترامپ بهتر از بایدن عمل نمی‌کند. 

این نظرسنجی دو روزه نشان داد که ترامپ 78 ساله و بایدن 81 ساله از حمایت 40 درصد از افراد مورد پرسش برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که بایدن از زمان مناظره تاکنون جایگاه خود را از دست نداده است. 

در میان نام‌های دموکرات‌های برتر که در برابر پاسخ دهندگان قرار گرفته، تنها میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور دموکرات سابق، بهتر از بایدن عمل کرد و در یک رقابت فرضی 50 به 39 درصد از ترامپ پیشی گرفت. میشل اوباما -نویسنده کتاب خاطرات پرفروش «شدن»- بارها گفته که قصد ندارد برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

حدود 32 درصد از دموکرات‌ها در این نظرسنجی گفتند بایدن پس از مناظره‌ای که در آن ضعیف ظاهر شد و نتوانست با انرژی حملات ترامپ را که شامل ادعاهای نادرست متعددی بود، به چالش بکشد، باید از ادامه رقابت صرف نظر کند.

رای دهندگان دموکرات مدت‌هاست در مورد نامزدی بایدن تردید دارند. در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ژانویه انجام شد، در حالی که رقابت بر سر نامزد این حزب هنوز در جریان بود، 49 درصد از دموکرات‌ها گفتند که او نباید دوباره در سال 2024 نامزد شود.