به گزارش اکوایران، بایدن با نادیده گرفتن فشارهای فزاینده برای کنار گذاشت شدنش از مبارزات انتخاباتی، وعده داد «تا آخر» بماند.

 به نوشته خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در جریان تماس با کارکنان ستاد انتخاباتی و ملاقات با قانونگذاران و فرمانداران دموکرات در روز چهارشنبه قول داد که در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 باقی بماند. 

به گفته دو منبع آگاه، بایدن با اعضای نگران تیم مبارزات انتخاباتی خود تماس گرفت و به آنها گفت که کنار نخواهد کشید.

بایدن در ایمیلی جداگانه به کمپین انتخاباتی خود گفت: «هیچ کس مرا کنار نمی‌زند. من نمی‌روم. من تا انتها در این رقابت هستم» و از حامیان خود خواست تا برای شکست رقیب جمهوری خواه خود، دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر، «چند دلار» را هدیه دهند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ایالات متحده عصر چهارشنبه به صورت مجازی و حضوری با 24 فرماندار دموکرات و شهردار واشنگتن دی سی دیدار کرد تا به آنها اطمینان دهد که پس از عملکرد متزلزلش در مناظره، در مقام پرچمدار حزب باقی می‌ماند.

سه تن از این فرمانداران - نیویورک، مینه سوتا و مریلند - پس از این دیدار با خبرنگاران ملاقات کردند و قول دادند که پس از گفت‌وگویی صادقانه درباره عملکرد بد بایدن در مناظره هفته گذشته، در کنار او بایستند.

وس مور فرماندار مریلند گفت: «رئیس‌جمهور همیشه پشت ما بوده است. ما نیز از او حمایت خواهیم کرد».

تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا، رئیس انجمن فرمانداران دموکرات، گفت عملکرد مناظره بایدن در پنجشنبه شب علیه ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، بد بود، اما تائید کرد که بایدن برای این سمت مناسب است.

نگرانی‌ها در مورد سن و حواس بایدن پس از مناظره روز پنجشنبه با ترامپ، که در آن رئیس‌جمهور زیر لب زمزمه می‌کرد، گاه رشته افکار خود را از دست می‌داد و در مقطعی از شکست دادن مدیکر صحبت می‌کرد، به اوج رسید. بایدن در توجیه این ماجرا گفته که پس از دو سفر خارجی خسته بوده و کاخ سفید گفته که او سرما خورده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی استعفا است یا خیر، گفت: «مطمئناً خیر».