به گزارش اکوایران، هیچ مناظره‌ای برای ریاست جمهوری به اندازه مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ در 27 ژوئن بر انتخابات تأثیر نداشته است. عملکرد بایدن به قدری فاجعه‌بار بود که حزب خودش او را تحت فشار قرار داد تا از رقابت کناره‌گیری کند. از زمانی که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، جایگزین او به عنوان نامزد دموکرات‌ها شد، رقابت سخت‌تر شد. در 10 سپتامبر هریس در دومین مناظره ریاست جمهوری با ترامپ روبرو خواهد شد. این مناظره چقدر متفاوت خواهد بود؟

به گفته اکونومیست، در سال 1960، جان اف کندی و ریچارد نیکسون در تلویزیون با هم مناظره کردند. این اولین مناظره دو نامزد ریاست جمهوری بود. از آن زمان روزنامه‌نگاران اهمیت زیادی برای این رویدادها قائل شده‌اند. گفته می‌شود که نامزدها در اثر مناظره پیشرفت می‌کنند. عملکردهای خوب «تغییر دهنده بازی» هستند. گاف‌ها می‌توانند بر گفتگوهای سیاسی تسلط داشته باشند: رئیس جمهور جرالد فورد در سال 1976 در بحث با جیمی کارتر، به طرز مضحکی ادعا کرد که لهستان عاری از نفوذ شوروی است.

مناظره نیکسون و کارتر

دانشمندان علوم سیاسی در مورد تأثیر مناظرات تردید دارند. رابرت اریکسون از دانشگاه کلمبیا و کریستوفر ولزین از دانشگاه تگزاس در آستین، انتخابات ریاست جمهوری از سال 1960 تا 2008 را تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که نظرسنجی‌هایی که قبل از مناظره انجام شده است، بسیار نزدیک به نظرسنجی‌های یک هفته پس از آن است. تجزیه و تحلیل بیشتر توسط اکونومیست از داده‌های گردآوری شده توسط همان محققان نشان می‌دهد که بحث‌ها در سال 2012 یا حتی زمانی که اولین دیدار رودررو بین هیلاری کلینتون و ترامپ رکورد 84 میلیون بیننده را به دست آورد، تاثیر چندانی ایجاد نکرد.

رویارویی ترامپ و بایدن

مناظرات در سال 2020 برجسته شد. نه به دلیل تأثیر آنها بر نظرسنجی‌ها، بلکه به این دلیل که کمی بیشتر از رقابت‌های عامیانه بودند. ترامپ بایدن را احمق خواند. بایدن به حریف خود لقب «دلقک» داد و با عصبانیت پرسید: «آیا ساکت می‌شوی، مرد؟» یک مطالعه نشان داد که این تندترین مناظره ریاست‌جمهوری تا کنون بوده است.

مناظره بایدن و ترامپ

در شرایط عادی، جای تعجب نیست که بحث‌ها به ندرت تفاوت ایجاد می‌کنند. کسانی که از قبل به این برنامه علاقه‌مند هستند، علاقه‌مند به سیاست هستند، و نظرسنجی نشان می‌دهد که احتمال تماشای اعضای حزب از افراد مستقل بیشتر است. بسیاری از بینندگان قبلاً تصمیم خود را گرفته‌اند. و در بیشتر دوره‌ها، کاندیداها ماه‌هاست که با شروع کمپین، چه در انتخابات مقدماتی و چه از کاخ سفید، مبارزات انتخاباتی را آغاز کرده‌اند. آنها قبلاً برای رأی‌دهندگان به خوبی شناخته شده هستند.

مناظره‌ای متفاوت

این انتخابات اما متفاوت است. هریس خیلی دیر در رقابت نامزد حزب دموکرات شد. او همین حالا هم برای کسانی که سیاست را از نزدیک دنبال می‌کنند، شناخته شده است. نه تنها به دلیل چهار سالی که معاون رئیس‌جمهور بود، بلکه از دوران سناتور بودن و تلاش ناموفق او برای نامزدی دموکرات‌ها در سال 2020. اما بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز در حال شناختن او هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که رای دهندگان زمانی بیشترین سود را از مناظره می‌برند که اطلاعات کمتری در مورد نامزدها داشته باشند.

انتخابات آمریکا

تا کنون، رأی‌دهندگان آنچه را که می‌بینند دوست دارند: بلافاصله قبل از مناظره‌ای که باعث کناره گیری بایدن از رقابت شد، امتیاز مطلوب بودن هریس -17 درصد بود. از آن زمان این عدد به 1 رسیده است. آمریکایی‌ها قبلاً طعم مهارت او به عنوان یک مناظره کننده را چشیده‌اند. او در مناظره معاون ریاست جمهوری در سال 2020 مقابل مایک پنس قرار گرفت و طبق نظرسنجی‌های آن زمان در صدر قرار گرفت. حرفه او به عنوان دادستان به او عزم و اراده‌ای پولادین داده است. اگر هریس بتواند همان مهارت را در مقابل ترامپ نشان دهد، ممکن است در این مناظره رای آمریکایی‌های بیشتری را به دست آورد. و در یک رقابت فشرده، این می‌تواند بسیار مهم باشد.