به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه گفت که پیش از انتخابات 5 نوامبر، در مناظره دیگری علیه کامالا هریس شرکت نخواهد کرد. این در حالی است که چندین نظرسنجی نشان داد رقیب دموکرات او در مناظره آن‌ها در اوایل این هفته پیروز شده است.

به نوشته رویترز، رئیس جمهور سابق آمریکا در شبکه اجتماعی تروث سوشال خود نوشت: «مناظره سومی وجود نخواهد داشت!» ترامپ در ماه ژوئن، قبل از مناظره علیه هریس در روز سه شنبه، در مناظره‌ای علیه رئیس جمهور، جو بایدن شرکت کرده بود.

اگرچه ترامپ از عملکرد خود در روز سه‌شنبه در مقابل هریس تمجید کرد، شش حامی مالی جمهوری‌خواه و سه مشاور ترامپ که اوایل این هفته با رویترز صحبت کردند، گفتند که فکر می‌کنند هریس تا حد زیادی در این مناظره پیروز شده است، زیرا ترامپ قادر به ارائه پیام خود نبوده است.

این مناظره 67.1 میلیون بیننده تلویزیونی را جذب کرد.

هریس که اندکی پس از انتشار پست ترامپ در یک گردهمایی سخنرانی می‌کرد، گفت: «من فکر می‌کنم که ما یک مناظره دیگر به رای دهندگان بدهکار هستیم.»

در حالی که ترامپ در پست خود گفت که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او در این مناظره پیروز شده است، چندین نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان فکر می‌کنند هریس بهتر عمل کرده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز پنجشنبه منتشر شد، در میان رای دهندگانی که گفتند حداقل چیزهایی در مورد مناظره روز سه شنبه شنیده‌اند، 53 درصد گفتند هریس برنده بود و 24 درصد گفتند ترامپ پیروز شد.

این نظرسنجی نشان داد که 54 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده معتقدند که یک مناظره بین ترامپ و هریس کافی است، در حالی که 46 درصد خواهان مناظره دوم بودند.