به گزارش اکوایران، سید نظام‌الدین موسوی - سخنگوی هیات رئیسه مجلس - گفته هنوز دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را به مجلس ارسال نکرده، اما لایحه واردات خودرو کارکرده به دست مجلس رسیده است.

صحبت‌های این نماینده مجلس در حالی مطرح می‌شود که روز چهارشنبه 6 اردیبهشت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه دولت اظهار کرده بود که لایحه‌ تشکیل وزارت بازرگانی همین امروز تقدیم مجلس می‌شود. 

علی بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران گفته بود: دولت در راستای عمل به بیانات رهبری در زمینه هماهنگی و همکاری و همدلی میان قوا، لایحه‌ای دوفوریتی برای تشکیل وزارت بازرگانی تصویب کرد که همین امروز تقدیم مجلس می‌شود.

بر اساس اعلام ایسنا، سخنگوی دولت روز چهارشنبه گفت: مجلس اختیار دارد که هرگونه تصمیم‌گیری درباره تنظیم‌گری بازار داخلی با اخذ طبیعی نظرات کارشناسی داشته باشد. دولت نگاهش این است که در حوزه تنظیم بازار حتماً نیازمند اصلاح ساختار هستیم و ساختار فعلی مناسب نیست و مردم هم از وضعیت رضایت کافی ندارند. این‌که اصلاح ساختار به شکل سازمان یا وزارت باشد اختیار با مجلس است و دولت هم با تشکیل سازمان بازرگانی و هم تشکیل وزارتخانه موافق است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین درباره روند برگزاری جلسه استیضاح فاطمی امین - وزیر صمت - تاکید کرده که جلسه استیضاح وزیر صمت فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود. در آیین‌نامه داخلی پنج ساعت زمان برای آن پیش‌بینی شده که یک ساعت برای دفاعیات رئیس‌جمهور، دو ساعت برای نمایندگان متقاضی استیضاح و دو ساعت برای وزیر است.

بر همین اساس طبق آیین‌نامه داخلی مجلس از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت دعوت شده است.