دولت از امروز یک‌شنبه ۲۸ آبان به خانوارهای دهک‌های 1 تا 7 که نمودارهای رشد کودکان آن‌ها دچار اختلال است، 600 هزار تا یک میلیون تومان اعتبار بیشتر برای خرید اقلام غذایی اعطا می‌کند.

بیش از 120 هزار خانوار توسط وزارت بهداشت، طی این طرح به وزارت تعاون معرفی شده‌اند. در این طرح به ازای هر بچه زیر 5 سال دارای مشکل در رشد در دهک‌های 1 تا 5، یک میلیون تومان و در دهک‌های شش و هفت، 600 هزار تومان به مبلغ کالابرگ الکترونیک‌شان افزوده خواهد شد. گفتنی است کودکان بالای 5 سال از پوشش این طرح خارج خواهند شد.

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد که برای اینکه امنیت غذایی برای 2 فرزند در این خانوار برقرار باشد، یک میلیون و 200 هزار تومان برای خانوار دهک درآمدی 6 و 7 و همینطور یک میلیون تومان برای خانوار مربوطه در دهک درآمدی یک تا پنج و در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش 11 قلم کالا به 16 قلم و اضافه شدن سبزیجات و میوه‌جات نیز به این طرح خبر داد. افراد تحت پوشش این طرح می‌توانند با مشاهده لیست فروشگاه‌ها در برنامه «شما» نسبت به خرید این اقلام که دارای بارکد منحصربه‌فرد هستند، اقدام کنند.