میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین در گفت‌وگو با یکی از تلویزیون‌های فارسی زبان خارجی گفته: «آنچه در هفته گذشته در این مذاکرات اتفاق افتاد فقط وقت‌کشی بود اما دیروز عصر تلویزیون الجزیره از رسیدن طرفین به تفاهم اولیه خبر داد و الشرق الاوسط نوشت که اروپایی‌ها متون ارائه شده از سوی ایران را پذیرفته‌اند. به نظر می‌رسد این خبرها بر اساس حرف‌های جدید معاون وزیر امورخارجه کشورمان منتشر شده باشد که دیروز گفت: «مواضع‌مان را در مورد چند موضوع هماهنگ کردیم. عصر امروز جلسه‌ای سازنده و مثمرثمر با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین داشتم. ایده‌هایمان را در مورد نحوه ادامه روند به اشتراک گذاشته و مواضع‌مان را در مورد چند موضوع هماهنگ کردیم و به تعامل فشرده و جدی برای رسیدن به یک توافق خوب ادامه خواهیم داد.»

  از طرف دیگر راغده بهنام خبرنگار شبکه الحدث از وین گزارش داده که با تغییر در موضع ایران هیات آمریکایی  در مذاکرات وین حاضر می شود. پیش از این رابرت مالی رئیس هیات آمریکایی که هم اکنون در لیورپول به سرمی‌برد،  گفته بود: «تا زمانی که ایران از مواضعش کوتاه نیاید، در وین حضور پیدا نخواهد کرد.» 

بودجه پر حرف و حدیث ۱۴۰۱

حاشیه‌های مربوط لایحه بودجه سال آینده که دیروز از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد هنوز هم ادامه دارد، از ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته تا میزان افزایش حقوق کارمندان و بالا رفتن سن بازنشستگی. گفت‌وگو در مورد موارد مبهم هم کماکان در جریان است مانند میزان افزایش عوارض خروج از کشور که رقمش به روشنی در لایحه بودجه نیامده است.