او افزود: کارخانه گندله‌سازی ما هم از ظرفیت ۵میلیون تن قرار است به ۷ میلیون تن برسد. این طرح و طرح کارخانه کنستانتره هماتیتی تا ۱۴۰۵ قطعا به بهره برداری خواهد رسید. درضمن اشتغالی بالغ بر ۸۰۰ نفر در این دو طرح داریم.

به گفته امرایی یکی از مهمترین مسائلی که در فولاد سنگان دنبال می‌شود، موضوع محیط زیست است. گذشته از اینکه در زمینه باطله این شرکت اولین شرکتی است که آبگیری سنگ آهن را داشتند و ۸۰ درصد آبی که در این کارخانه مصرف می‌شود به چرخه تولید بر می‌گردد.

طبق اظهارات امرایی یکی از چالش‌های بسیار مهم این صنعت بحث انرژی است، چه گاز و چه برق. اما فولاد سنگان برای حل این چالش در منطقه با همکاری مجموعه فولاد مبارکه اقدام به احداث نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی کرده است.

به گفته او هر زمان این نیروگاه به بهره برداری برسد نیاز برق به طور کامل برطرف خواهد شد.

امرایی با اشاره به بحران گاز در زمستان پیش‌رو گفت: شرکت مبارکه با همکاری وزارت نفت قصد دارد این مشکل را در سالهای آتی مرتفع کند.

مدیرعامل سنگان در بخشی از این گفتگو از وزارت راه و شهرسازی و به طور مشخص شرکت راه آهن انتقاد کرد و گفت: درحالی که بیشترین حمل مواد معدنی از شمال شرق به سمت مرکز و جنوب است، ما می‌بینم کماکان اقدامی برای اینکه حمل مواد از طریق ریل انجام شود؛ رخ نداده است .

به گفته او دو خط شدن این مسیر به دلیل مسائل زیست محیطی و فرسوده بودن حمل نقل جاده ای ضروری است.