به گزارش اکوایران، چندی پیش خبر آمد که معاونت علمی ریاست جمهوری، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر علوم با امضای یک موافقتنامه مکلف شدند با ارائه تسهیلات و مشوق‌هایی، شرکت‌های دانش بنیان را به سمت حل مسائل کشور هدایت کنند.

ماه گذشته این تفاهم‌نامه با هدف رشد این شرکت‌ها و هدایت آنها به سمت ابرپروژه‌های کشور و نهایتاً تحقق اقتصاد دانش بنیان امضا شد.

در راستای اجرای این توافق‌نامه، علی بابایی - مدیرکل دفتر فناوری و نوآوری - به مدت یک سال به عنوان «دبیر کارگروه ملی صنعت دانش بنیان» منصوب شد.

گفتنی است که این توافق‌نامه مشترک پنجگانه، میان «وزارت صنعت، معدن و تجارت»، «معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور» «وزارت امور اقتصادی و دارایی»،« وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و «صندوق نوآوری و شکوفایی» در رویداد ملی صنعت دانش بنیان مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۶ تصویب شد.

هدف از این توافق‌نامه، رفع موانع رشد شرکت‌های دانش بنیان و هدایت آنها به حل مسائل ملی و راهبردی بین‌المللی‌سازی ظرفیت‌های دانش بنیان ایجاد پیوند میان شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان توانمند و همچنین ارتقای توان تحقیق و توسعه طرفین به پیشنهاد معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار ذکر شده است.