نشست جکسون هول در پایان هفته قبل متوقف شد در حالی که مقامات فدرال رزرو، بر تعهد خود برای کاهش تورم پافشاری کردند، میزان افزایش نرخ بهره در جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو مبهم باقی ماند.

 سه رئیس منطقه‌ای فدرال رزرو، روز سه شنبه در اظهارات جداگانه‌ای مطرح کردند مهار تورمی که رکورد چهل ساله خودش را زده است اولویت اصلی در تصمیمات آن‌ها ست. جان ویلیامز رییس فدرال رزرو نیویورک نیز اعلام کرده که احتمالا نرخ بهره برای مقاطعی بالای ۳.۵ درصد شود تا میزان تورم متناسب با هدف کنترل شود.

به گزارش بلومبرگ او در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال اعلام کرد: نرخ بهره باید کمی تا حدودی بیشتر شود زیرا علاوه بر خنثی شدن تورم، میزان تقاضا نیز باید متناسب با میزان عرضه کاهش یابد، او پیش بینی‌های بازار را برای کاهش نرخ بهره  برای سال بعد  اشتباه دانست و مخالفت کرد. او همچنین بیان کرد مدتی طول می‌کشد تا شاهد تعدیل نرخ‌های بهره باشیم.

جروم پاول و همکارانش سرمایه گذاران را از عزم خود برای افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم مطلع کرده‌اند.

پاول نیز در نشست سالانه فدرال رزرو در جکسون هول وایومینگ اعلام کرد که کاهش فشارهای قیمتی و تورم به محدوده ۲ درصدی هدف اصلی فدرال رزرو است که از آن غافل نمی‌شود، حتی اگر این اتفاق برای خانوار و کسب و کار آمریکایی ایجاد دردسر کند.

ویلیامز به عنوان یکی از اعضای کلیدی تیم رهبری پاول گفت داده‌های اخیر از تورم دلگرم کننده بوده است، اما قیمت‌ها همچنان به سرعت در حال افزایش هستند با توجه به بازار کار امیدوارکننده، فدرال رزرو باید نرخ بهره را به سطحی محدودکننده برساند، تا تورم مهار شود.

رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت: مایلیم برای مدتی سیاست محدودکننده داشته باشیم ولی این رویکرد نمی‌تواند برای مدت زمان کوتاهی اجرایی شود و بعد مسیر را تغییر داد زیرا همراستایی عرضه و تقاضا همگام با کنترل تورم زمان  بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل این فرایند تا سال دیگر ادامه خواهد داشت.

مقامات فدرال رزرو در دو نشست آخر خود، نرخ بهره را ۷۵ صدم درصد افزایش داده‌اند، جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز اعلام کرده احتمالا یک افزایش غیر معمول دیگر در این اندازه ممکن است در دیدار ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر (۲۹ و ۳۰ شهریور) روی میز باشد.

سیاست گذاران می‌گویند این تصمیم بر اساس داده‌های اقتصادی از جمله گزارش مشاغل که روز جمعه منتشر خواهد شد و به روز رسانی دیگری از قیمت های مصرف کننده که در چند هفته آینده منتشر خواهد شد گرفته می‌شود.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند که در  یک سخنرانی جداگانه در هانتینگتون، غرب ویرجینیا صحبت می‌کرد لحن قاطع و مشابهی داشت ولی از مقدار افزایش نرخ بهره در جلسه آتی سخن نگفت.

بارکین روز سه شنبه گفت: متمایل هستیم تورم را به هدف دو درصد خود برگردانیم و برای رسیدن به آن هرکاری که لازم است  انجام خواهیم داد.

نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو در ۱۲ ماهه منتهی به جولای ۶.۳ درصد بوده که بیش از سه برابر تورم هدف دو درصدی است بارکین گفت که سیاست پولی با تأخیر عمل می کند و من انتظار دارم تورم در مسیر رسیدن به هدف تعیین شده افزایش نیز پیدا کند بر همین اساس تصور نمی‌کنم تورم بلافاصله کاهش یابد.

رافائل بوستیک رییس فدرال رزرو آتلانتا نیز در مقاله‌ای که در وبسایت بانکش منتشر شد، وظیفه مهار تورم را بسیار مهم خواند، اما همچنین اعلام کرد که در صورت کاهش قیمت‌ها آماده است تا سرعت افزایش ها را کاهش دهد.

بوستیک گفت داده‌های دریافتی اگر به وضوح نشان دهد که تورم شروع به کند شدن کرده است ممکن است به عنوان دلیلی برای عقب نشینی از افزایش سطح ۷۵ صدم درصدی شناخته شود او گفت تا فروکش کردن تورم تا سطح هدف دو درصدی فدرال رزرو باید با سرعت و دقت به حرکت خود ادامه می‌دهد.