به گزارش اکو ایران، بررسی لیست قیمت های جدید ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز از میان 28 محصولی که در مجوز تغییر قیمت برای آنها را از شورای رقابت دریافت کرده،  تنها سه خودرو زیر 300 میلیون تومان برای متقاضیان آب می خورد و باقی محصولات تولیدی خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص بیش از 300 میلیون تومان قیمت دارد.

سه عضو خانواده پژو پارس یعنی پژو پارس با موتور TU5، پژو پارس با موتور XU7P و پژو پارس با موتور XU7P سفارشی محصولاتی هستند که قیمت نهایی آنها زیر 300 میلیون تومان است. پژو پارس با موتور XU7P با قیمت حول و حوش 160 میلیون تومان ارزان ترین محصول ایران خودرو در لیست جدید قیمتی این خودروساز محسوب می شود. همین خودرو با موتور TU5 نیز با قیمت نزدیک به 275 میلیون تومان بعد از پژو پارس با موتور XU7P در رده بعدی ارزان ترین ها قرار می گیرند. پژو پارس با موتور  XU7P سفارشی نیز از سوی ایران خودرویی ها با قیمت حدود 291 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار می گیرد و سومین خودروی ارزان این خودروساز لقب گرفته است.

البته خانواده پژو پارس یک عضو دیگر نیز دارد و آن پژو پارس سفارشی ELX با موتور XU7P است. البته این خودرو قیمتی بالاتر از 300 میلیون تومان دارد. خریداران این محصول سدان (صندوق دار) ایران خودرو برای در اختیار گرفتن این خودرو باید حول و حوش 327 میلیون و 600 هزار تومان پرداخت کنند.

البته در حالی سه عضو خانواده پژو پارس عنوان ارزان ترین محصولات این خودروساز را در لیست جدید قیمتی یدک می کشند که پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای (پانوراما) در لیست جدید ایران خودرو غایب هستند. چنانچه این دو خودرو در لیست ایران خودرو حاضر بودند بعید بود عنوان ارزان ترین خودروها به سه عضو خانواده پژو پارس می رسید.

با توجه به غیبت پژو 206 تیپ دو و پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای (پانوراما) در لیست جدید ایران خودرو این احتمال وجود دارد که ایران خودرویی ها تولید این خودروها را متوقف کرده اند اما صدای آنها را در نیاورده اند. سال گذشته مدیران آبی های جاده مخصوص اعلام کردند که قصد توقف تولید پژو 206 را دارند که با نارضایتی متقاضیان روبرو شد و این خودروساز از موضع خود عقب نشست و اعلام کرد تولید پژو 206 تیپ دو را ادامه می دهد. اما به نظر می رسد ایده حذف پژو 206 در مراحل پایانی است و به محض تحویل تمام تعهدات با موزه فرستاده می شود.  باید منتظر واکنش بازار خودرو باشیم زیرا پژو 206 تیپ دو از محبوبیت بالایی برخوردار است و خبر توقف تولید آن قیمت این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) را می تواند در بازار افزایش دهد.