به گزارش اکوایران، او سومین نخست‌وزیر بریتانیا در هفت هفته اخیر به شمار می‌آید. علاوه بر آن، سوناک به عنوان یک هندی، نخستین رنگین‌پوستی است که به عنوان نخست‌وزیر در تاریخ بریتانیا آغاز به کار می‌کند.

سوناک 42 ساله، فرزند مهاجران هندی است و اکنون به جای لیز تراس به عنوان نخست‌وزیر آغاز به کار خواهد کرد. لیز تراس که تقریبا 45 روز به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا مشغول به کار بود، در دوران کوتاه نخست‌وزیری‌اش با بحران‌هایی نظیر مرگ ملکه الیزابت مواجه شد. او به دلیل وخامت شرایط اقتصادی در بریتانیا، ناچار به استعفا شد.

هرچند زمزمه‌هایی از اقدامات دوباره بوریس جانسون به گوش می‌رسید، اما او در نهایت از میدان رقابت خارج شد و در نتیجه ریشی سوناک به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا معرفی شد.

تا کنون شاهد واکنش بازار به این خبر بوده‌ایم. گزینه مطلوب بازار هم طبق گزارش نیویورک‌تایمز، ریشی سوناک بوده‌است. در واقع معامله‌گران از قبل برآورد کرده بودند که سوناک معرفی خواهد شد.

لیز تراس هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد. ترجیح حزب محافظه‌کار در بریتانیا این بود که زودتر نفر بعدی معرفی شود. در این مدت اقتصاد بریتانیا وارد مراحل جدیدی از عدم قطعیت شده بود. حالا انتظار می‌رود سوناک به بهبود وضعیت اقتصاد بریتانیا کمک کند.