به گزارش اکوایران، بر اساس آنچه بلومبرگ منتشر کرده، معامله‌گران نفت در بحبوحه بحران بانکی ایالات متحده در حال بررسی چشم‌انداز تقاضای نفت هستند. در چنین شرایطی قیمت نفت پس از لمس پایین‌ترین محدوده قیمتی سه‌ماهه کمی افزایش پیدا کرد.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت که در دو‌روز معاملاتی هفت درصد کاهش پیدا کرده بود، به سطح ۷۲ دلار در هر بشکه افزایش پیدا کرد. با رشد تورم بازار نفت همچنان با افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آتی رو‌به‌رو است. همچنین سقوط بانک سیلیکون‌ولی در تمام بازارها مانند نفت طنین‌انداز شده است.

IMG_20230315_114642_606

پس از آنکه چین در سال قبل سیاست‌های محدودکننده کووید صفر را کنار گذاشت، در دو ماه ابتدایی سال نشانه‌های از بازگشت پرقدرت اقتصاد چین مشاهده می‌شود. «پریانکا ساچدوا» - تحلیلگر فیلیپ نوا - می‌گوید سرمایه‌گذاران فعلا تا مشخص شدن وضعیت تصمیم‌گیری فدرال رزرو درباره نرخ بهره معاملات و قیمت‌گذاری نوسانی را تجربه می‌کنند. او اضافه کرد که این افت شدید قیمت نفت به نظر می‌رسد واکنش بیش از حد به بحران ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی است.

نفت یک سال پرتنش را پشت سر گذاشته است و تحت تأثیر نگرانی از سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو و خوش‌بینی از بهبود تقاضا و اقتصاد چین در نوسان بوده است. بر اساس پیش‌بینی اوپک کسب سود بیشتر در کوتاه‌مدت ممکن است به خاطر مازاد عرضه در سه ماهه دوم و ملایم شدن تقاضا در تابستان محدودتر شود.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که سقف مکانیسم سقف قیمت اعمال شده بر نفت روسیه - حتی با وجودی که سه‌چهارم معاملات خارج از این مکانیزم انجام می‌شود - خوب عمل می‌کند.

در هند که تضمین می‌کند از حد مجاز خرید نفت روسیه فراتر نمی‌رود، خرید غیرشفاف گریدهای اورال و اسپو اطمینان را نسبت به اینکه واردات نفت دقیقا کمتر از محدوده اعلامی است، کاهش می‌دهد.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت تحویل آوریل در ساعت ۱۰:۲۸ دقیقه در سنگاپور به ۷۲.۲۱ دلار رسید. نفت برنت هم پس از آنکه به کمترین سطح از اوایل دسامبر رسید برای تسویه ماه می، روز سه‌شنبه با رشد ۱.۱ درصدی به ۷۸.۲۸ دلار در هر بشکه رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش ماهانه خود را در ساعات پایانی روز چهارشنبه منتشر می‌کند و تصویری از چشم‌انداز عرضه و تقاضا به بازار ارائه خواهد داد. در این گزارش موجودی ایالات متحده نیز بررسی خواهد شد.