جشنواره «بهار گردشگری در زمستان استان همدان» با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از 29 بهمن آغاز شده و تا ۱۷ اسفند ماه امسال ادامه دارد. در این جشنواره غیر از تخفیفاتی که ویلاهای کوهستانی گنجنامه دارند، تله کابین، سورتمه ریلی و غار آکواریوم تا 54 درصد تخفیف خواهند داشت.

تلاش‌های متعددی صورت می‌گیرد تا تصویر سرد همدان در زمستان برای گردشگر، به تصویری گرم و دلچسب بدل شود. برگزاری جشنواره «بهار گردشگری در زمستان استان همدان» یکی از این تلاش‌هاست. جشنواره غذا، بازی‌های زمستانی، جشنواره عکس، کارناوال شادی، جنگ شادی، اجرای تورهای گردشگری و جشنواره نقاشی از بخش‌های مختلف این جشنواره در استان همدان است.

در واقع استان همدان که دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است، باید در تمام فصول سال مملو از گردشگر باشد، نه اینکه در افکار عمومی این موضوع گسترش یافته باشد که همدان در فصول سرد جای خوبی برای سفر نیست.

تله کابین گنجنامه

البته نباید این نکته را هم از نظر پنهان داشت که متاسفانه شکل روایت رسانه‌ها و برخی مدیران و البته مردم از شهر و استان همدان به گونه‌ای‌ست که همه از سرمای همدان در زمستان گلایه دارند؛ اخبار هم در رسانه‌ها به گونه‌ای‌ست که اگر برفی در همدان ببارد برخی از زیباترین فضاهای طبیعی همدان غیر قابل تردد خواهد شد، و گردشگر توان رفتن به آنجا را نخواهد داشت. این تصویر باید به نوعی از همدان برچیده شود.

استانی که آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) را دارد، استانی که سنگ نوشته‌های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری و دهکدهٔ تفریحی توریستی گنجنامه در دل آن جای دارد و برای گردشگر جذاب است، باید در چهارفصل شرایطی داشته باشد که گردشگر به راحتی در استان حضور یافته و به مقاصدی که دارد سر بزند.

غار آکواریوم گنجنامه

الان و در جشنواره «بهار گردشگری در زمستان استان همدان» تخفیفاتی برای گردشگران ارائه شده که دهکدهٔ تفریحی توریستی گنجنامه هم در این تخفیفات سهیم است. آنچنان که از سوی اداره کل میراث فرهنگی همدان اعلام شده تله کابین، سورتمه و غار آکواریوم در دهکدهٔ گنجنامه تا سقف 54 درصد شامل تخفیفات شده است. ویلاهای کوهستانی هم تا سقف 45 درصد شامل تخفیفات می‌شود.

دهکدهٔ تفریحی توریستی گنجنامه، همیشه در مسیر توسعهٔ گردشگری استان همدان، همراه برنامه‌ریزان بوده و پیشرو در اجرای برنامه‌ها و حمایت از برنامه‌ها، بر همین اساس است که در این جشنواره هم تلاش شده به سهم خودش در تخفیف‌ها مشارکت داشته باشد.

آن دسته از گردشگرانی که زمان آزاد خوبی برای سفر داخلی در ایران دارند، اغلب در پی چنین مراسم و رویدادهایی هستند که بتوانند با تخفیف مناسب از امکانات تفریحی مکان‌ها بهره ببرند.

لازم به ذکر است که منطقه نمونه گردشگری الوند همدان نخستین منطقه نمونه کشور است که در سال ۱۳۷۸ به بهرهبرداری رسیده و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال طی ۱۶ سال و در ۳ فاز موفق شده به عنوان بزرگترین مجتمع توریستی غرب کشور در قالب دهکده تفریحی توریستی گنج نامه ارائه خدمات گردشگری کند.

سایت گنجنامه : www.ganjname.com

اینستاگرام : @ganjnamehvillage