این کاربرد گسترده به افزایش مصرف آن‌ها می‌انجامد. بنابراین تولیدکنندگان هم نیاز بیشتری به آن پیدا می‌کنند. در نتیجه نوسانات قیمت ورق گالوانیزه برایشان بسیار مهم خواهد بود. برای اطمینان از تغییرات و نرخ نهایی این محصول، پیشنهاد می‌کنیم که تغییرات بهای این نوع محصول را به‌صورت آنلاین در شهر آهن دنبال کنید.

چه عواملی روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد

صنعت‌گران، تولیدکنندگان و مشتریانی که به استفاده از این نوع کالاها نیاز دارند و تغییرات قیمت آن را پیگیری می‌کنند، باید با عواملی آشنا باشند که بر شکل‌گیری و تعیین بهای نهایی آن‌ها تاثیر می‌گذارند تا با شناخت و تحلیل و بررسی آن‌ها بتوانند در زمان مناسب برای خرید این اقلام موثر و پرکاربرد اقدام کنند. در ادامه این عوامل را می‌شناسیم.

بهای مواد اولیه

بهای مواد اولیه

بخش مهمی از مواد اولیه این محصولات را فلزهای فولاد، روی و آهن تشکیل می‌دهند. بنابراین مبلغ تعیین‌شده برای فروش آن‌ها یکی از عوامل موثر در تعیین نرخ نهایی خواهد بود. این‌که چه فاکتورهایی بهای تمام‌شده این سه فلز را مشخص می‌کند، بحث دیگری است، اما به‌طور کلی این مواد متناسب با میزان عرضه‌و‌تقاضای بازار، نرخ‌گذاری ارز و قوانین و مقررات زیست‌محیطی به فروش می‌رسند.

نوع محصول

انواع این محصولات فلزی با شیوه‌های متفاوتی به تولید می‌رسند. بعضی از آن‌ها با نام‌های گرم، الکترو، و پیش گالوانیزه شناخته می‌شوند. هر کدام از روش‌های تولید، مزایا و معایب خاص خود را دارد و ممکن است بر کیفیت، دوام و ظاهر محصول نهایی، تأثیر ویژه‌ای به جای بگذارند. با این حساب، روش ساخت که به تعیین نوع این محصول فولادی پوشش‌دار منجر خواهد شد، در مسیر تعیین نرخ آن به ایفای نقش مهمی می‌پردازد.

ضخامت محصول و پوشش فلزی آن

 همان‌طور که گفته شد، این کالاهای صنعتی فولادهایی هستند که در لایه‌ای از روی یا آهن پیچیده می‌شوند. بنابراین بسیار مهم خواهد بود که چه مقدار فولاد در چه مقدار فلز قرار می‌گیرد و در آن پیچیده می‌شود. به بیان دیگر، می‌توان گفت میزان ضخامت ورق فولادی و اندازه ضخامت پوشش روی یا آهن بر روی فولاد، یکی از تأثیرگذارترین عوامل شکل‌گیری و تعیین نرخ خرید‌و‌فروش تولید نهایی به‌شمار می‌رود.

شهر آهن

نوع و میزان پوشش فلزی مشخص خواهد کرد که میزان مقاومت محصول در برابر عوامل خورنده بیرونی چقدر باشد. پس هرچقدر کار کیفی‌تر و فلز پوشش‌دهنده مقاوم‌تر باشد، نوسانات قیمت ورق گالوانیزه را هم بیشتر تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و آن را بالا می‌برند. پوشش ضخیم‌تر به‌معنای محافظت بیشتر خواهد بود و محافظت بیشتر، بهای بالاتری را در پی خواهد داشت. چون محصول نهایی را سنگین‌تر خواهد ساخت که نشان می‌دهد مواد بیشتری در آن به کار برده‌اند.

اندازه و شکل کالا

عامل بعدی به ویژگی‌هایی برمی‌گردد که کاملاً از ظاهر قطعات پوشش‌دار آهنی یا فولادی مورد اشاره مشخص می‌شود. یعنی اندازه و شکل آن‌ها. این دو عامل رابطه مستقیمی با هزینه حمل‌و‌نقل و نگهداری محصول دارند.

هرچقدر اندازه خروجی تولیدشده بزرگ‌تر باشد یا ظاهر آن به‌صورتی پیچیده‌تر شکل بگیرد، کار خم کردن و شکل دادن به آن در موقعیت مصرف نهایی، دشوارتر خواهد شد و برای اجرای آن به برش، خم شدن، جوشکاری یا سوراخ‌کاری بیشتری نیاز خواهد بود. همین امر هزینه تولید را افزایش می‌دهد و به تولید ضایعات بیشتری هم می‌انجامد. مجموع این مسائل، افزایش و نوسانات قیمت ورق گالوانیزه را در پی خواهند داشت.

عرضه‌ و‌ تقاضا

زمینه‌های استفاده گسترده از این قطعات در مناطق متعدد و صنایع گوناگون، با شکل‌ها و روش‌های مختلف، میزان نیاز به آن را هم در سطوح متفاوتی قرار می‌دهد. با این توضیح اگر در منطقه‌ای به‌دلایل معینی استفاده از این محصول با اقبال و استقبال بیشتری رو‌به‌رو باشد، این مسائل را باید در شمار عوامل موثر بر تعیین بهای بازار این تولیدات فلزی آورد.

بنا‌‌بر اصل کلی بازار، تقاضای بالاتر به افزایش ارزش مالی تن می‌دهد و تقاضای کمتر به پدیده تخفیف یا تولید مازاد منجر می‌شود. رقابت تولیدکنندگان و عرضه گسترده هم در تحلیل نوسانات قیمت ورق گالوانیزه ذیل همین مقوله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نوسانات ارزی

 دیگر در بازار و کلا در زندگی مقوله‌ای باقی نمانده است که زیر سایه نوسانات نرخ ارز واقع نشود. مبلغ معامله  تولیدات صنعتی فلزی هم خود را از این مقوله جدا نمی‌داند. نرخ ارز با بهای تمام‌شده مواد وارداتی و صادراتی ارتباط مستقیم دارد. بنابراین سایه سنگین خود را بر روی نوسانات قیمت ورق گالوانیزه هم می‌اندازد.

انواع ورق گالوازینه

 

انواع ورق گالوانیزه

برای تعیین نوع محصول باید به سراغ روش تولید جنس و نوع فلز پوشش‌دهنده آن رفت. بر همین مبنا، چند نوع از این کالاها را می‌توان شناسایی کرد که این شناخت به بررسی نوسانات قیمت ورق گالوانیزه کمک خواهند کرد. انواع این نوع تولیدات پوشش‌دار عبارت‌اند از:

دیفرانسیل یک طرفه و دوطرفه

اگر فقط یک‌ طرف صفحه فولادی با فلز روی پوشش داده شود یا پوشش را با ضخامت متفاوتی از فلز روی در دو سوی فولاد قرار دهند، به تولید این نوع محصول دست پیدا می‌کنیم که کاربرد آن در تولید وسایل یا تجهیزاتی است که به مقاومت در برابر خوردگی متفاوت در سطوح داخلی و خارجی نیاز دارند. مثل آب‌گرم‌کن، مخازن گاز و ظروف.

ورق گرم

شکل‌گیری این نوع فولاد یادآور مثل معروف «فولاد آب‌دیده» است. چون برای تولید آن، ورق فلزی فولاد را روی مذاب غوطه‌ور می‌کنند تا لایه‌ی ضخیم و یکنواخت آلیاژ روی-‌آهن روی سطح آن شکل بگیرد و به‌این‌ترتیب، پرکاربردترین و بادوام‌ترین محصول در این زمینه با مقاومتی بالا در برابر خوردگی، جوش‌پذیری و شکل‌پذیری تولید می‌شود که برای ساخت‌و‌ساز، خودرو، لوازم خانگی و برنامه‌های کاربردی حرف ندارد.

ورق فولادی الکترو

در این نوع، صفحه فلزی را با اعمال جریان الکتریکی در محلول الکترولیتی با روی می‌پوشانند. کالای تولید‌شده نهایی نسبت به محصول نوع گرم، پوششی نازک‌تر و نرم‌تر و ظاهری با رنگ‌پذیری بهتر خواهد داشت، اما دوام و مقاومت کمتری هم در برابر خوردگی نشان خواهد داد. محصولاتی که به روکش ظریفی نیاز دارند. مثل دستگاه‌های الکترونیکی، ابزارآلات و مبلمان این نوع را می‌پسندند.

کارخانجات تولید کننده ورق گالوانیزه

کارخانجات تولید کننده ورق گالوانیزه

مراکز تولیدکننده محصولاتی از این دست در ایران، شامل کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف است که با روش‌ها و مواد مختلف، این کالای صنعتی را تولید می‌کنند و در نوسانات قیمت ورق گالوانیزه به ایفای نقش می‌پردازند. بعضی از این مراکز و کارخانه‌ها را به‌صورت خلاصه معرفی می‌کنیم:

فولاد دینامیک

با بیش از ۱۰سال سابقه در این صنعت و همکاری با تأمین کنندگان مختلف کشور

ایرانیان متال

 عرضه‌کننده و توزیع‌کننده انواع ورق‌های فولادی و فلزی مطابق با آخرین استانداردها و ASTM

ایران فرمینگ

از تأمین کنندگان و فروشندگان شناخته‌شده با ۳۵ سال تجربه

 کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

شرکت خصوصی در ۶۵کیلومتری جنوب غربی اصفهان در نزدیکی شهر مبارکه و بزرگ‌ترین فولادساز منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است. تولیدکننده انواع محصولات فولادی از جمله کلاف نورد گرم، کلاف نورد سرد، فولاد روکش‌دار مقاوم و ورق‌های آن، میلگرد، میلگرد سیمی، میلگرد فرورفته، فولاد مقطع مربعی، ppgi، پروفیل آهن تیر و لوله فولادی آسیاب به‌شمار می‌آید.

کارخانه فولاد هفت الماس

از قدیمی‌ترین، معتبرترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع ورق‌های فلزی و فولادی ازجمله مقاطع گالوانیزه، نورد سرد، فولاد ضدزنگ و فولاد از سال ۱۳۷۵ است.

کارخانه فولاد امیر کبیر کاشان

این کارخانه یکی از پیشروترین تولیدکنندگان کالاهای صنعتی با پوشش روی، انواع ورق‌های فلزی با نام‌ها و ویژگی‌های متفاوت از جمله رنگی، موج‌دار، ذوزنقه‌ای، کاشی، ساندویچ پانل و دیگر محصولات فولادی شناخته می‌شود که از سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

کارخانه ورق خودرو شهرکرد

کارخانه  فوق را باید یکی از پیشگامان تولید مدل‌ها و جنس‌ها و اشکال گوناگون و متنوع محصولات و کالاهای صنعتی پوشش‌دار مثل انواع تولیدات فلزی رنگی، موج‌دار، ذوزنقه‌ای، کاشی، ساندویچ پانل و سایر محصولات فولادی از سال ۱۳۷۷ در کشور دانست.

بهترین قمیت ورق گالوانیزه در شهر آهن

بهترین قمیت ورق گالوانیزه در شهر آهن

مراکز مختلفی وجود دارند که مشتریان برای تهیه این محصول به آن‌ها مراجعه می‌کنند. با توجه به نکاتی که در زمینه نوسانات قیمت ورق گالوانیزه گفته شد، بسیار مهم است که مشتریان قبل از اقدام به خرید این تجهیزات، ابتدا از بهای روز و تغییرات آن آگاهی پیدا کنند و بعد نسبت به خرید آن به مقدار لازم از مراکز معتبر و مطمئنی اقدام کنند که اجناس باکیفیت و مرغوبی را در اختیارشان قرار می‌دهند.

برای دریافت تعرفه کالا و خرید آن با بهترین نرخ موجود در بازار، حتماً به شهر آهن سر بزنید تا ضمن بررسی کیفیت کالاهای این مرکز، از بهترین قیمت محصولات فلزی متعدد در آهن آلات شهر آهن مطلع شوید و تجربه خریدی موفق و مطلوب داشته باشید. فراموش نکنید که خرید ناآگاهانه یا شتاب‌‌زده از هر مرکز یا فروشگاهی، ممکن است با ضرر و زیان مالی شما همراه باشد. بنابراین قبل از هرچیز، تغییرات روی‌داده در تعیین رقم معاملات بازار را  بررسی کنید و بعد برای خرید محصول مورد نظر با بهترین قیمت، مراجعه به شهر آهن را در برنامه خود قرار دهید.

جمع‌بندی

تعیین ارزش مالی کالاها و محصولات فلزی روکش‌شده با روی، تحت‌تاثیر عوامل تغییر می‌کنند. نوسانات قیمت ورق گالوانیزه، تحت‌تاثیر عوامل متعددی اتفاق می‌افتد. از جمله بهای مواد اولیه قطعات فولادی پوشش‌دار، روش ساخت و نوع آن‌ها، ضخامت ورق تولید‌شده و نوع پوشش‌دهی و فلز به‌کاررفته در آن، اندازه و شکل، عرضه‌و‌تقاضا و نوسانات نرخ ارز را می‌توان نام برد. مشتریان برای تهیه قطعات مورد نیاز خود باید ابتدا به مقایسه بهای آن‌ها در معتبرترین مراکز فروش بپردازند تا بهترین قیمت را در شهر آهن تجربه کنند.