به گزارش اکوایران، شاخص‌های اس‌اند‌پی 500 و نزدک در روز سه‌شنبه (18 مهر) به بالاترین ارزش خود در سه هفته اخیر رسیدند و در عین حال با اظهارنظرهای مقامات بانک مرکزی آمریکا، سود اوراق قرضه دولتی خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت. همچنین سرمایه‌گذاران به دقت تازه‌ترین تحولات در تنش‌های اخیر خاورمیانه را زیر نظر دارند.

به نوشته رویترز، رئیس بانک مرکزی آمریکا در شعبه آتلانتا اعلام کرد فدرال رزرو دیگر نیازی به افزایش نرخ بهره نمی‌بیند و رکود اقتصادی در کمین آمریکا نیست. طبق تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، معامله‌گران شانس تغییر نکردن نرخ بهره در ماه‌های نوامبر و دسامبر را به ترتیب حدود 88 و 74 درصد پیش‌بینی کرده‌اند.

از سوی دیگر، اوراق قرضه دولتی آمریکا طی امروز دچار روند نزولی شد و از قله بالاترین ارزش خود در 16 سال اخیر فاصله گرفت. طبق گزارش‌ها، اوراق قرضه دولتی ایالات متحده در 10 اکتبر (18 مهر) شاهد بیشترین کاهش ارزش روزانه خود در هفت ماه اخیر بوده است.

آخرین خبرها از وال استریت نشان می‌دهد سهام شرکت‌های اپل، مایکروسافت، انویدیا، آمازون، تسلا و مِتا بین 0/2 تا 3 درصد رشد داشته‌اند.

میانگین صنعتی داو جونز با 267 واحد افزایش به 33 هزار و 872 واحد رسیده است، اس‌اند‌پی 500 با 47 واحد افزایش به 4 هزار و 382 واحد افزایش یافته و نزدک مرکب نیز با رشد 165 واحدی در سطح 13 هزار و 649 واحد ایستاده است. همچنین تمام 11 بخش اصلی اس‌اند‌پی 500 با رشدِ ارزش و معامله همراه شده‎‌اند.

در چند روز آینده نیز تمرکزها به سوی پیش‌بینی‌های تورمی در آمریکا از جمله شاخص قیمت تولیدکننده و شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده در ماه سپتامبر و جزئیات جلسه بانک مرکزی آمریکا در همین ماه خواهد بود.