به گزارش اکوایران، تا پایان سال گذشته میلادی،‌ عربستان سعودی نزدیک به 4 میلیارد دلار به دارایی‌های خود از اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزود و میزان کلی این اوراق را به بالاترین سطح از اوایل سال 2021 رساند.

به نوشته بلومبرگ و طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا، ارزش کلی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده که توسط عربستان خریداری شده، در ماه دسامبر به حدود 132 میلیارد دلار رسید. دیگر کشورهایی که بیشترین میزان اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارند - از جمله چین و آلمان - میزان دارایی‌هایی خود از این اوراق را که امن‌ترین دارایی جهان محسوب می‌شود، افزایش دادند.

در ماه دسامبر، بازده اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا حدود 0/45 درصد افت کرد و در همین ماه، شاخص دلار آمریکا نیز حدود 2/1 درصد کاهش یافت.

اوراق خزانه داری آمریکا

اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به‌طور سنتی به عنوان دارایی‌های امن در نظر گرفته می‎‌شوند، به‌ویژه در زمان‌هایی که اقتصاد جهانی با عدم قطعیت و بی‌ثباتی مواجه می‌شود. بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در جهان از ماه آگوست به بعد و در هر ماه، میزان اوراق قرضه خزانه‌داری خود را افزایش داده است.

ارزش کلی تمام اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا که در اختیار کشورهای دیگر و نهادهای خارج از آمریکا قرار دارد، در ماه دسامبر به حدود 8/1 تریلیون دلار افزایش یافت.