البته شاید بگویید این شرایط امکان‌پذیر نبوده و نمی‌توان با خرید یک ویزا به توریستی‌ترین کشورهای اروپایی سفر کرد. در پاسخ باید بگوییم این امر نه تنها میسر خواهد شد بلکه شما با اطلاعات مفید و روند صحیح اخذ ویزای شینگن می‌توانید آن را دریافت کنید؛ اما چگونه؟ ویزای شینگن چیست و از چه مراکزی باید آن را دریافت کرد؟ برای پاسخ به تمامی پرسش‌های خود با ما همراه شوید.

آشنایی با کشورهای شینگن

قبل از معرفی کامل ویزای شینگن، می‌بایست با کشورهایی که در این منطقه قرار دارند آشنا شویم. این کشورها با عنوان مناطق حوزه شینگن شناخته می‌شوند. در این مناطق 26 کشور اروپایی قرار دارند که طبق قراردادی در سال 1985 به یک مجموعه واحد به نام منطقه شینگن پیوستند.

براساس پیمان شینگن، برای ورود به این کشورها نیازی به اخذ ویزاهای جداگانه نیست. بنابراین افراد فقط با دریافت ویزای آن می‌توانند به 26 کشور اروپایی سفر کنند. البته باید توجه کنید که برای اخذ آن، باید از کشوری درخواست کنید که مقصد اصلی شما می‌باشد. همچنین اگر قصد سفر به چندین کشور از منطقه شینگن را دارید می‌بایست از اولین کشوری که به آن وارد می‌شوید؛ تقاضای ویزا کنید.

در زیر فهرست کاملی از کشورهای عضو این منطقه را براساس حروف الفبا مشاهده می‌کنید:

1. آلمان

2. اتریش

3. اسلواکی

4. اسپانیا

5. اسلوونی

6. استونی

7. ایتالیا

8. ایسلند

9. بلژیک

10. پرتغال

11. جمهوری چک

12. دانمارک

13. سوئد

14. سوئیس

15. فرانسه

16. فنلاند

17. لتونی یا لاتویا

18. لوکزامبورگ

19. لهستان

20. لیتوانی

21. لیختن اشتاین

22. مالت

23. مجارستان

24. نروژ

25. هلند

26. یونان

همانطور که متوجه شدید به ویزای مشترک این کشورها ویزای شینگن گفته شده و با دریافت یکی از آن‌ها، مجوز ورود به سایر کشورها نیز به شما داده می‌شود. بنابراین اگر به دنبال خرید ویزا با کمترین قیمت و همچنین بلیط هواپیما ارزان هستید توصیه می‌کنیم سری به قاصدک24 بزنید.

ویزا

چند نوع ویزا برای کشورهای شینگن داریم؟

از آنجایی که هدف سفر هر فرد با دیگری تفاوت دارد؛ چند نوع ویزا برای کشورهای شینگن صادر می‌شود که هر مسافر باید مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به شرایط خود انتخاب و خریداری کند. به همین علت ما در زیر به طور کامل به معرفی انواع این ویزا پرداخته‌ایم و توصیه می‌کنیم با دقت آن‌ها را بررسی کنید.

ویزای ترانزیت یا نوع A: با این ویزا می‌توانید از کشورهای جز شینگن به سایر کشورهای غیر شنگن سفر کنید. لذا از آنجایی که این ویزا با نام ویزای فرودگاهی نیز شناخته می‌شود؛ تنها در فرودگاه اعتبار داشته و به شما اجازه‌ی ورود به داخل کشور را نمی‌دهند.

همچنین خوب است بدانید خدمات ویزای ترانزیت، تنها به یک بار استفاده محدود می‌شود. به عبارتی دیگر، این ویزا را ویزای یک بار ورود دانسته و برای افرادی که بیشتر از یک بار قصد دارند از فرودگاه استفاده کنند؛ ویزای نوع C توصیه می‌شود.

ویزای نوع B: حال شرایطی به وجود می‌آید که افراد نه تنها نیاز به خروج از فرودگاه دارند؛ بلکه مدت بسیار کوتاهی را نیز مجبور به اسکان در کشورهای عضو شینگن هستند. برای این افراد ویزای دیگری در نظر گرفته شده که اهداف آن، حمل‌ونقل، رفت‌وآمد، و اقامت های کوتاه مدت هستند.

ویزای کوتاه مدت یا نوع C: این ویزا برای افرادی که به دنبال ویزای توریستی یا ویزای مسافرتی شینگن هستند؛ بسیار مناسب است. بنابراین اگر قصد سفر در کشورهای شنگن را دارید می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید ویزای نوع C با توجه به هدف سفر و شرایط آن در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

1. ویزای یک بار ورود : همانطور که از نام آن بر می آید، به این معناست که دارنده آن تنها یک بار حق ورود به کشورهای عضو شینگن را دارد. در این صورت، اگر فرد آن کشور را ترک کرد، دیگر اجازه بازگشت به آن را نخواهد داشت، حتی اگر از مدت زمان ویزا، زمانی باقی مانده باشد. معمولا برای افرادی که با هدف گردش به کشورهای شینگن می‌روند؛ ویزای نوع C یک بار ورود داده می‌شود. 

2. ویزای دو بار ورود شینگن: با داشتن این نوع ویزا، شما می توانید در صورت ترک کشور شینگن، مجددا در محدوده زمانی که ویزای شما اعتبار دارد، به یکی از کشورهای عضو شینگن وارد شوید. اما وارد شدن برای بار سوم برای شما امکان پذیر نخواهد بود، حتی اگر مهلت اعتبار ویزای شما به اتمام نرسیده باشد.

3. ویزای شینگن مولتی: در این نوع، شما محدودیتی برای تعداد ورود و خروج به کشورهای منطقه شینگن نخواهید داشت. همچنین فرصت دارید که در یک بازه زمانی 6 ماهه تا 90 روز در یکی از کشورهای شینگن اقامت داشته باشید. توجه داشته باشید که این محدوده شش ماهه، از اولین ورود به یکی از کشورهای شینگن محاسبه خواهد شد.

ویزای بلند مدت یا نوع D: این ویزا را با نام ویزای ملی شینگن نیز می‌شناسند و برای اهداف‌های خاصی دریافت می‌کنند. این اهداف‌ها می‌تواند تحصیل، کار، خدمات درمانی یا حتی اقامت دائم در آن کشورها باشد. همچنین خوب است بدانید این ویزا به دو نوعِ یک بار ورود و ویزای مولتی صادر می‌شود.

در واقع اگر ویزای یک بار ورود شینگن نوع D را خریداری کرده باشید؛ تنها می‌توانید برای مدت مشخصی جهت انجام فعالیت‌های خود در کشوری که ویزای آن را دریافت کرده‌اید بمانید. سپس پس از اتمام آن‌ها ملزم به ترک منطقه خواهید شد و دیگر اجازه بازگشت مجدد به آن را نخواهید داشت. همچنین اگر قصد دارید بیشتر از یک بار از کشور مربوطه خارج شوید؛ می‌توانید اقدام به گرفتن ویزای شینگن از ایران با عنوان مولتی نوع D بکنید.

اخذ ویزا

آشنایی با روند کلی اخذ ویزا برای منطقه شینگن

از آنجایی که این ویزا از اعتبار و خدمات بسیار زیاد و مهمی برخوردار است، تعجبی ندارد که نحوه‌ی دریافت آن نیز آسان نباشد. به همین دلیل ما این بخش را به نحوه ی گرفتن ویزای شینگن از ایران اختصاص دادیم و قصد داریم توضیح کاملی از روند دریافت آن به شما ارائه دهیم. شما اولین اقدامی که می‌بایست انجام دهید انتخاب نوع ویزا و آشنایی با قیمت آن است. پس از دریافت شرایط آن و اطلاع از هزینه‌ها، باید درخواست خود را از طریق مراکز مربوطه ثبت کنید.

اگر بخواهیم یکی از بهترین مراکز خرید ویزا را مثال بزنیم می‌توانیم به آژانس مسافرتی قاصدک24 که در این زمینه نیز خدمات ارائه می‌دهد اشاره کنیم. برای این کار باید با پشتیبانی آن به شماره‌ی (75269-021) تماس گرفته و تمام امور را به این مجموعه بسپارید! کارشناسان قاصدک24 در کمترین زمان روند دریافت ویزا را برای شما پیگری می‌کنند و با قیمت‌های پایین و مقرون‌به‌صرفه‌ی خود تجربه‌ی خریدی مطلوب را برایتان به همراه خوهند داشت.

البته ویزا تنها یکی از خدمات موردنیاز در سفرهای خارجی بوده و بیمه مسافرتی (https://ghasedak24.com/ins ) اهمیت بالایی در این سفر دارد. شما می‌توانید برای خرید این بیمه نیز که بسیاری از کشورها داشتن آن را لازمه‌ی ورود به خاک خود می‌دانند؛ به قاصدک24 مراجعه کنید و پس از مشاهده‌ی طرح‌های مختلف خرید خود را به انجام برسانید.