ورود سازمان بازرسی کل کشور به خودرو را باید قطعی تلقی کرد. آن طور که معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان می گوید افزایش قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز به دلیل نحوی عرضه در بورس کالا سبب شده تا سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کند. احمد اسدیان معتقد است نحوی عرضه فعلی خودرو در بورس کالا نه تنها بر خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده است بلکه برخلاف منافع مصرف‌کننده نیز هست.

اسدیان در سخنان خود به مواردی اشاره می کند که تو طرف عرضه و تقاضا بعد از بازگشت تحریم ها با آن مواجه بودند و همین مساله سبب شده تا شاهد نوسانات در تیراژ تولید و تعداد عرضه به بازار باشیم.

این مقام مسئول در سازمان بازرسی می گوید تعداد شرکت های خودروساز دولتی و خصوصی معدود هستند و به قدر نیاز جامعه خودرو تولید  نمی‌شود و از طرفی اجازه واردات خودرو به اندازه نیاز مصرف داخلی هم داده نشده است. بنابراین این اتفاق سبب شده تا شاهد نوسانات قیمتی در بازار باشیم.

اسدیان تاکید می کند در شرایط حاضر نحوی فروش خودرو به نفع تولیدکننده است و مصرف کننده ضرر می کند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان می گوید اگر کالایی به میزان نیاز جامعه وجود داشته باشد و انحصاری نباشد تا تولیدکننده با قیمت‌ها بازی کند و به عنوان مثال هر زمان خواست قیمت را افزایش دهد، عرضه را کاهش دهد تا مشتری ناچار به خرید آن با قیمت بیشتری شود و از طرفی تولیدکننده دارای رقبایی در عرضه آن کالا یا مشابه آن باشد طبیعتاً عرضه کالا در بورس هم به نفع مصرف کننده است و هم شفافیت ایجاد می‌کند اما زمانی که کالایی به میزان نیاز مردم تولید نمی‌شود و  از طرفی تولید‌کننده منحصر بوده و رقبایی در عرضه کالا نداشته باشد عرضه این کالا در بورس به نفع تولید‌کننده است.

اسدیان وضعیت حاکم بر فروش خودرو را دلیل حضور دوباره شورای رقابت عنوان می کند و می گوید شورای رقابت به عنوان مرجع تشخیص انحصاری بودن کالا طی مصوبات متعدد عرضه خودرو را انحصاری تشخیص داده است و طبق بند 5 ماده 58 قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی سال‌ها است که نسبت به تنظیم دستور العمل قیمت گذاری اقدام می‌کند.

این مقام مسئول ادامه می دهد وقتی وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار نتوانستند به وظایفی که بر عهده گرفتند به خوبی عمل کنند طبیعی است که بعد از اتمام مهلت تعیین شده باید شورای رقابت به ایفای نقش می‌پرداخت و با تنظیم دستورالعمل جدید قیمت‌گذاری، مانع افزایش قیمت خودرو می‌شد.

البته اسدیان شورای رقابت را نیز از تیغ انتقاد خود دور نگه نمی دارد و می گوید بخشی از وضعیت فعلی حاکم بر عرضه خودرو در بورس کالا حاصل انفعال شورای رقابت است. با انفعال شورای رقابت، خودروسازها از فرصت استفاده کردند و با عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را نه تنها کاهش ندادند بلکه  به صورت سرسام آوری افزایش دادند.  

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان تاکید می کند این سازمان نظارتی به دنبال کسب منفعت برای شرکت های خودروساز نیست بلکه دلیل ورودش به مساله خودرو برای حمایت از مصرف کننده است تامحصولات خودروسازان با قیمت مصوب به دستشان برسد.

با توجه به اظهارات این مقام مسئول در سازمان بازرسی کل کشور مشخص است این سازمان نظارتی تا زمانی که چالش های یاد شده بر طرف نشود قصد خروج از مساله خودرو را نخواهد داشت. بنابراین می توان گفت مصرف کنندگان خودرو دایه جدیدی پیدا کرده اند باید منتظر ماند و دید آیا این دایه می تواند بازار خودرو را آرام کند یا اینکه بازار خودرو به همین روند نابسامان خود ادامه خواهد داد