به گزارش اکوایران، داده‌های مرکز آمار از کشتارگاه‌های کل کشور نشان می‌دهد عرضه گوشت قرمز در کشور در مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه سال گذشته و نسبت به شهریور ماه سال جاری کاهش یافته است. 

بررسی روند عرضه گوشت کشور حاکی از آن است که گوشت قرمز در پایین‌ترین سطح عرضه از دی ماه ۱۳۹۹ قرار گرفته است. به عبارتی عرضه گوشت قرمز کشور پایین‌ترین سطح را در ۳۴ ماه اخیر به ثبت رسانده است.

کاهش ۸۰۰ تنی عرضه گوشت قرمز نسبت به شهریورماه

آخرین آمارهای عرضه گوشت قرمز در کشور حاکی از آن است که عرضه گوشت قرمز در مهر ماه سال گذشته ۵۴.۴ هزار تن بوده که با کاهش ۲۹ درصدی به امسال به ۳۸.۸ هزار تن رسیده است.

بر اساس این آمارها، عرضه گوشت در ماه گذشته ۳۹.۶ هزار تن بوده است که با کاهش ۸۰۰ تنی در مهر امسال همراه بوده است.

020827

عرضه گوشت گوسفند به ۱۴.۷ هزار تن رسید

آخرین گزارش مرکز آمار نشان می‌دهد عرضه گوشت گوسفندی در مهر ماه سال گذشته ۲۴.۵ هزار تن بوده که با کاهش ۴۰ درصدی به ۱۴.۷ هزار تن در مهر ۱۴۰۲ رسیده است. 

از سوی دیگر مشاهده می شود عرضه گوشت گوسفندی در مهر امسال نسبت ماه گذشته خود افزایش حدود ۳۰۰ تنی داشته است.

کاهش گوشت گاو و گوساله در مهر ماه سال جاری

یکی دیگر از انواع گوشت قرمز، گوشت گاو و گوساله است که مصرف زیادی در کشور دارد. عرضه این گوشت در مهر ماه ۱۴۰۱ معادل ۲۵.۲ هزار تن گزارش شده که با کاهش بیش از ۵ هزار تن در مهر امسال مواجه شده است. بر این اساس عرضه گوشت قرمز گاوی در مهر سال جاری معادل با ۱۹ هزار و ۶۵۶ تن بوده است. 

طبق داده های مرکز آمار عرضه گوشت گاو و گوساله در شهریور امسال نزدیک به ۲۱ هزار تن بوده که کاهش ۶.۵ درصدی را در مهر امسال تجربه کرده است. کاهش در عرضه گوشت گاو در این ماه باعث شده کل عرضه گوشت قرمز در مهر ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه شاهد ریزش باشد.

روند کاهشی عرضه گوشت در ۳۴ ماه اخیر

روند عرضه گوشت در کشور گویای آن است که عرضه گوشت قرمز در مهر ماه امسال پایین‌ترین سطح را در ۳۴ ماه اخیر داشته است. پیش از این پایین‌ترین سطح عرضه گوشت قرمز مربوط به دی ماه ۱۳۹۹ و معادل ۳۶ هزار تن بوده است. همچنین بررسی مهرماه سال‌های گذشته نیز حاکی از آن است که عرضه گوشت قرمز در پایین‌ترین سطح در مهر سه سال اخیر قرار گرفته است. به عقیده برخی با توجه به تغییر قیمت ناشی از عرضه و تقاضا انتظار می‌رود این کاهش در عرضه گوشت قرمز در کشور باعث افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار شود.

020827