به گزارش اکوایران، رئیس جمهور ایجاد نظام عادلانه پرداخت را جزو مطالبات به حق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و این سازمان را مکلف کرد که نظام حقوقی عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلایق و نظرات مختلف و بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف، به سرعت تدوین و اجرایی کند.

 ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز چهارشنبه(6 دی) هیئت دولت با تاکید بر ضرورت تابعیت دستگاه‌های دولتی از نظام عادلانه پرداخت، تصریح کرد: این مسئله جزو مطالبات به حق مردم، وعده‌های دولت و از اهم وظایف سازمان اداری و استخدامی کشور است.

رئیس جمهور سازمان اداری و استخدامی را مکلف کرد که نظام حقوقی عادلانه را بدون در نظر گرفتن سلایق و نظرات مختلف و بر مبنای همسان‌سازی دستمزد خدمات و مشاغل یکسان در دستگاه‌های مختلف، تدوین و اجرایی کند. سرعت در انجام کار و لحاظ اقتضائات یک نظام عادلانه و جامع پرداخت از تاکیدات رئیس جمهور در انجام این ماموریت بود.

رئیسی در ادامه ضمن تقدیر از گزارش اقدامات وزارت راه و شهرسازی درباره اجرای پروژه‌های عظیم جاده‌ای و ریلی در نقاط مختلف کشور، تسریع در اجرای طرح مهم مواصلاتی جلفا به آق‌بند و همکاری همه دستگاه‌های مسئول در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر راه و شهرسازی در گزارشی از عملیات در حال انجام 2 هزار و 100 کیلومتر راه‌ اصلی و بزرگراهی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: طرح‌های مسکن استان نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.

 بذرپاش افزود: احداث زیرساخت‌های فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار به اتمام رسیده و تجهیزات بندری آن در حال تکمیل است. پنج شرکت داخلی در مجموع 8 هزار و 100 میلیارد تومان در این فاز سرمایه‌گذاری کردند و با توجه به تمایل شرکت‌های داخلی، تاکید داریم که اجرای فاز دوم این بندر نیز به کنسرسیومی از پیمانکاران داخلی واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به روند مطلوب پیشرفت طرح عظیم ریلی چابهار-زاهدان اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به نوعی بزرگترین پروژه ریلی تاریخ کشور است که امیدواریم تا پایان سال آینده تکمیل و در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرد.

در ادامه رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز با اشاره به دستور رئیس جمهور برای سنجش رضایت مردم از خدمات اداری در دستگاه‌های اجرایی، از راه‌اندازی سامانه‌ای با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که با تخصیص کدهای دوبعدی به هر کارمند، امکان نظرسنجی مستقیم و بی‌واسطه مردم از کیفیت خدمات آنها را فراهم کرده و نتایج آن را به شکل مستقیم برای شخص رئیس و معاونین منابع انسانی هر دستگاه ارسال می‌کند تا مشخص شود که مردم از کیفیت خدمات هر کارمند چقدر رضایت دارند.