به گزارش اکوایران، قیمت‌های جهانی نفت روز جمعه ثابت بود، چراکه سیاستمداران باتوجه به پایداری تورم، نظرات اخیر مقامات فدرال رزرو درباره نرخ‌های بهره را در نظر داشتند، درحالی که نشانه‌های از افزایش تقاضای فصلی سوخت از قیمت‌ها حمایت کرد.

براساس گزارشی از رویترز، معاملات آتی نفت برنت تا زمان نوشتن این گزارش (11 و 30 دقیقه صبح) با 5 سنت افزایش به بشکه‌ای 81.41 دلار رسید. و نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 2 سنت افزایش 76.89 دلار در هر بشکه معامله شد.

هردوی این معیارها روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود در طول چندماه گذشته رسیدند، به‌طوری که قیمت‌های آتی نفت برنت در کم‌ترین حد خود از ماه ژانویه بسته شد و قیمت‌های آتی نفت خام آمریکا به کم‌ترین میزان خود در طول سه ماه گذشته رسید.

قیمت‌های آتی برنت به این ترتیب به سمت یک هفته با کاهش 3 درصدی حرکت کرد و وست تگزاس نیز برای کاهش 4 درصدی نسبت به هفته آینده آماده شد، چراکه محدودیت‌های کلان اقتصادی در آمریکا قیمت‌ را پایین نگه داشته است.

به گفته یک تحلیلگر ارشد، این ذهنیت که نرخ‌های بهره احتمالا برای زمان بیشتری بالا خواهند ماند این هفته به شدت بر قیمت‌های نفت تاثیرگذار بود.

گزارش منتشر شده از آخرین جلسه فدرال رزرو نشان داد که سیاستگذاران این سوال را مطرح کردند که آیا نرخ بهره فعلی برای کاهش تورم به اندازه کافی بالا هست یا خیر.

برخی مقامات گفتند که در صورت افزایش تورم خواستار افزایش مجدد نرخ بهره هستند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و دیگر سیاستگذاران اما از آن زمان گفته‌اند افزایش بیشتر در نرخ‌های بهره را بعید می‌دانند.

افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند رشد اقتصادی را کاهش داده و تقاضای سوخت را مختل کند.

در همین حال، تقویت تقاضای بنزین در تعطیلات یابود آخر هفته به پایداری قیمت‌ها کمک کردکه به عنوان شروع فصل رانندگی تابستانی آمریکا درنظر گرفته می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تقاضای بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود از ماه نوامبر رسیده است. این مساله به بازار کمک می‌کند چراکه رانندگان آمریکایی حدود یک‌دهم تقاضای نفت را به خود اختصاص می‌دهند.

همه چشم‌ها اکنون به جلسه +OPEC در روز اول ماه ژوئن است که قرار است ادامه کاهش‌های داوطلبانه تولید نفت 2.2 میلیون بشکه‌ای توسط اعضا مورد بحث قرار گیرد.