به گزارش اکوایران، امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل صعودی شد اما پس از اندکی رشد روند نزولی پیدا کرد. شاخص در 90 دقیقه پایانی روند صعودی داشت اما نتوانست بالاتر از سطح روز قبل بایستد. 

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 539 هزار و 685 واحد ایستاد که نسبت به روز یکشنبه 2 هزار و 506 واحد افت داشته است.

شاخص هم وزن در پایان معاملات امروز 5 هزار و یک واحد نسبت به روز یکشنبه پائین آمد و در رقم 479 هزار و 639 واحد ایستاد. 

شاخص کل فرابورس هم قرمزپوش شد و 160 واحد ریزش کرد و به رقم 20 هزار و 62 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 297 نماد رشد قیمت داشتند و 360 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 45 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هشتمین روز متوالی منفی بود و 600 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خاور اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 38 میلیارد تومان بود. 

پس از خاور، نمادهای خودرو، وبملت، خساپا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار سهام

امروز نمادهای میدکو، همراه و کگل بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فارس، حکشتی و پارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، غصینو و وهور بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای فزر، ساوه و ددانا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فروژ، کرمان و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

صف‌های خرید و فروش معاملات دوشنبه

در معاملات دوشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 100 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد 14 درصدی به 439 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 58 درصد کاهش یافت و 686 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 190 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدیس (شرکت پاکدیس) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وآذر اختصاص داشت و پس از وآذر، نمادهای کتوکا، چکاوه، خوساز و غاذر بیشترین صف فروش را داشتند.

جدول معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 123 هزار و 339 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 112 هزار و 621 میلیارد تومان بود که 91 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش 10 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 7 هزار و 7 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 202 میلیارد تومان بود. 

پس از خودرو، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و گدنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد کرمان و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام کرمان با تعداد یک میلیارد و 37 میلیون و 905 هزار و 597 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد شستا و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس