به گزارش  اکوایران، در معاملات روز دوشنبه، یکم خرداد 1402،  شاخص بورس  تهران 15 هزار و 802 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 318 هزار و 508 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با افزایش 12 هزار و 797 واحدی در رقم 776 هزار و 853 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با  افزایش 303 واحدی به رقم 29 هزار و 241 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با رشد 2 هزار و 234 واحد به سطح 142 هزار و 290 واحد رسید. 

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، اخابر و فرابورس نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای تاپیکو، فولاد و فملی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

امروز وبملت به تنهایی 3 هزار و 130 واحد شاخص کل را بالا کشید. بانک ملت در گزارش 12 ماهه خود در سامانه کدال اعلام کرد که سود خالص این بانک رشد 147 درصدی داشته و به 42 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. 

وبملت بیشترین ورود پول حقیقی و بیشترین ارزش معاملات بازار را نیز به خود اختصاص داد. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و شگویا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، کگهر و فغدیر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، گدنا و ثپردیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

بورس

ورود پول حقیقی  به بازار سهام 

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی   بازار سهام   مثبت شد و 984 میلیارد تومان  پول حقیقی به  بازار سهام  وارد شد.  

امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ورود پول را داشت که ارزش آن 348 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای ذوب، ومعادن و خاور بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین خروج  پول حقیقی   به نمادهای خنصیر، شپنا و تاپیکو اختصاص داشت. 

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 121 هزار و 697 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 104 هزار و 699 میلیارد تومان بود که 86 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 13 هزار و 300 میلیارد تومان رسید. 

بورس

جدول معاملات 

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 934 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد ذوب و پی‌پاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام بانک ملت (وبملت) با تعداد یک میلیارد و 834 میلیون و 502 هزار و 544 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد شستا و وتجارت نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات دوشنبه، 183 نماد صف خرید داشتند و 26 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 34 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 512 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 40 درصدی به 117 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس