به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه بیست و دوم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 713 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و 987 هزار و 927 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 2 هزار و 41 واحدی در رقم 691 هزار و 816 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با افت 20 واحدی به رقم 25 هزار و 752 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با ریزش 99 واحد به سطح 125 هزار و 730 واحد رسید. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 124 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد خکمک بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 13 میلیارد تومان بود. پس از خکمک، نمادهای ثفارس، خساپا، فملی و خوساز بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای شیران، فسوژ و فن افزار اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای خساپا، خودرو و میدکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل شپنا، شتران و شبندر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای فجهان، خاور و سرچشمه بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، شگویا و ودی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شهر بیشترین تراکنش را داشت و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز فن‌افزار، نیان و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 211 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 90 میلیارد تومان بود که 30 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 406 میلیارد تومان رسید.

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد شیران بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 113 میلیارد تومان بود. 

پس از شیران، خزامیا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام خودرو با تعداد 276 میلیون و 854 هزار و 842 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به حفارس تعلق داشت. دو نماد شیران و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش 

در معاملات یکشنبه، 67 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 378 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 55 درصدی به 389 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس