به گزارش اکوایران بالغ بر 251 هزار تن مقاطع طویل فولادی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 244 هزار تن به ثبت رسید که در نهایت به فروش 104 هزار تن محصول از این بازار انجامید. به این ترتیب رینگ مقاطع طویل فولادی در روز چهارشنبه نهم اسفند ماه از رونق نسبی برخوردار بود، به‌نحوی که 45 درصد از حجم عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

39 درصد عرضه‌ها معامله شد

بالغ بر 224 هزار تن میلگرد فولادی ظرف روز چهارشنبه نهم اسفند ماه با قیمت پایه‌ای در بازه 21 هزار و 200 تومان تا 23 هزار و 510 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای این محصول تقاضایی بالغ بر 176 هزار تن از سوی متقاضیان به ثبت رسید که در نهایت به فروش 87 هزار تن میلگرد فولادی از این بازار انجامید.

 به این ترتیب ظرف روز چهارشنبه نهم اسفند ماه 39 درصد عرضه میلگرد در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران مورد معامله قرار گرفت. این رقم برای رینگ مقاطع طویل فولادی قابل توجه به شمار می‌رود.

صعود نرخ در بازار آزاد حامی رینگ فیزیکی

افزایش بهای میلگرد در بازار آزاد تهران متاثر از انتظارات تورمی افزایشی باعث شد تا بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران به کانال قیمتی 26 هزار تومان صعود کند. رشد نرخ ارز و افزایش تمایل برای خرید میلگرد با پیش‌بینی رشد قیمت‌ها در سال آینده، عامل صعود نرخ مقاطع طویل فولادی ظرف هفته جاری بود.