به گزارش اکوایران، بورس تهران روز گذشته شاهد انتشار نامه کانون نهادها به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با بند س تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه 1403 (سقف معافیت مالیاتی) بود.

در این نامه با توجه به تبصره 1 ماده 143 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که به قانون مالیات‌های مستقیم ملحق شده و با توجه به تأثیرات منفی بند س تبصره 6 بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری و آسیب اقتصادی آن به کشور، درخواست رفع و تعدیل مالیات صندوق‌های سرمایه گذاری مطرح شده بود.

030201

نوسان نفتی در خاورمیانه / چشم‌انداز تقاضا و عرضه در بازارهای جهانی

بازار سهام امروز نیز که با وجود کاهش التهابات سیاسی اخیر و برداشته شدن محدودیت‌های قیمتی، آماده رشد تراز شاخص‌های اصلی خود شده بود؛ با موافقت رئیس مجلس شورای اسلامی با تعدیل بند س تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه 1403 شاهد سرریز شدن سرمایه حقیقی به سوی نماد‌های شاخص‌ساز و صندوق‌های شاخصی بود.

این موج صعودی تا حدی قدرتمند بود که رکورد افزایش تراز 13 ماهه اخیر شاخص کل بورس تهران شکسته شد و نماد اهرم نزدیک به 10 درصد افزایش قیمت یافت. همچنان این احتمال وجود دارد که در معاملات روز آتی نیز شاهد تداوم روند صعودی امروز باشیم و شاخص کل بورس تهران سقف مفاومتی 2 میلیون و 300 هزار واحدی را پشت سر بگذارد.

سیمانی‌ها آغازگر انتشار گزارش‌های مالی 1402