به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ - شرکت اسپاتیفای -Spotify - در حال برنامه‌ریزی برای کاهش حدود ۶ درصد از کارکنان خود یا حدود ۶۰۰ کارمند است و به گروهی از شرکت‌های فناوری مثل آمازون و متا ملحق شد که با کاهش کارمند به دنبال کاهش هزینه هستند

بیشتر بخوانید: چرا آمازون ۱۸ هزار نفر را اخراج کرد؟

این اخراج با تشکیل پرونده در صبح دوشنبه اعلام شد. یکی از سخنگویان اسپاتیفای به بلومبرگ گفت که اکثر بخش‌ها در سراسر شرکت تحت‌تأثیر این تغییرات قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش درآمد سه‌ماهه سوم، این غول پخش موسیقی حدود ۹۸۰۰ کارمند دارد، اسپاتیفای در ماه اکتبر ۳۸ نفر از کارمند خود را از استودیوهای پادکست اخراج کرد.

شرکت‌های فناوری، از جمله اسپاتیفای، در طول پاندمی به تعداد کارکنان خود افزودند، اما در پاسخ به کاهش درآمد تبلیغاتی و چشم‌انداز اقتصادی متزلزل، مجبور به کاهش هزینه‌ها شدند. آمازون، متا و مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی بودند که اخیراً کاهش کارکنان خود را اعلام کردند، درحالی‌که شرکت مادر گوگل آلفابت روز جمعه اعلام کرد که حدود ۱۲۰۰۰ شغل را کاهش می‌دهد که بیش از ۶ درصد از نیروی کار جهانی آن محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: ۴ واقعه مهم تکنولوژی در ۲۰۲۳

اسپاتیفای در این پرونده گفت که داون اوستروف، مدیر ارشد تجارت محتوا و تبلیغات، به دلیل سازماندهی مجدد این شرکت را ترک خواهد کرد. او در ایجاد استراتژی پادکست اسپاتیفای با نمایش‌ها و نظارت بر فروش تبلیغات پادکست آن نقش مهمی داشت.

800x-1

داون اوستروف

 

سهام شرکت در ساعت ۱۰ صبح در نیویورک ۲.۳ درصد افزایش یافت. این سهام از پایان سال ۲۰۲۱ تاکنون ۵۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

تحلیلگران بلومبرگ نوشتند که هزینه‌های مربوط به اخراج کارکنان می‌تواند به ۴۵ میلیون یورو برسد، اما حاشیه‌های اسپاتیفای، که در هاله‌ای از ابهام مانده‌اند افزایش خواهد یافت. به گفته تحلیلگران، اگرچه این شرکت از تضعیف شرایط اقتصادی و تقویت دلار آسیب خواهد دید، اما اسپاتیفای می‌تواند جا پای اپل موزیک بگذارد که اخیراً قیمت‌ها را افزایش داده است.

اسپاتیفای در آغاز سال ۲۰۱۹ لهمیت زیادی به پادکست داد. آن‌ها بیش از یک میلیارد دلار برای خرید شبکه‌های پادکست، ساخت نرم‌افزار، سرویس میزبان پادگیر و حقوق نمایش‌های محبوب مانند «The Joe Rogan Experience» و «Armchair Expert» هزینه ‌کردند.

دانیل اک، مدیر اجرایی، در یک پست وبلاگی در مورد اخراج کارکنان نوشت: درحالی‌که در چند سال گذشته پیشرفت زیادی در بهبود سرعت داشته‌ایم، آن‌قدر روی بهبود کارایی تمرکز نکرده‌ایم. ما هنوز زمان زیادی را صرف همگام‌سازی روی استراتژی‌های متفاوت خود می‌کنیم که سرعت ما را کند می‌کند؛ در یک محیط اقتصادی چالش‌برانگیز، کارایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.