به گزارش اکوایران و به نقل از بلومبرگ، شرکت «OpenAI» برای اولین‌بار «ChatGPT» را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد و یک نسخه آیفون را منتشر می‌کند و وعده داده که نسخه اندروید آن در آینده منتشر خواهد شد.

این نرم‌افزار که رایگان است، اکنون در ایالات متحده برای دستگاه‌های آی‌او‌اس از طریق اپ‌استور در دسترس است و کاربران می‌توانند سؤالات را تایپ کرده و از این ربات چت جواب بگیرند بر اساس پستی که روز پنجشنبه در وبلاگ این شرکت منتشر شد، این نرم‌افزار شامل تشخیص صدا نیز هست تا کاربران بتوانند سؤالات خود را بیان کنند؛ ‌ اما این ربات فقط به صورت کتبی پاسخ خواهد داد.

در اکوایران ببینید: اینستاگرام چطور از هوش مصنوعی استفاده می‌کند

به گفته این شرکت، کاربرانی که اشتراک «ChatGPT Plus» را  بخرند، می‌توانند از قدرتمندترین مدل زبانی آن یعنی «GPT-4» استفاده کنند. این شرکت  قصد دارد برنامه خود را در چند هفته آینده در کشورهای بیشتری عرضه کند و انتظار می‌رود که نسخه اندروید را نیز به‌زودی عرضه کند.

در یک حرکت طعنه‌آمیز، اپل استفاده داخلی از چت جی‌پی‌تی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی را درست در زمان عرضه اپلیکیشن جدید محدود می‌کند. وال‌استریت ژورنال با استناد به سندی گزارش داد که این شرکت نگران است که این نرم‌افزار برای انتشار داده‌های محرمانه استفاده شود.

بیشتر بخوانید: طرح اتحادیه اروپا برای قانون‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی

این شرکت در پست وبلاگ خود گفت: ما مشتاقیم ببینیم چگونه از این برنامه استفاده می‌کنید. همان‌طور که بازخورد کاربران را بررسی می‌کنیم، متعهد به بهبود مستمر ویژگی‌ها و ایمنی آن نیز هستیم.

کاربران برای زمان پاسخ سریع‌تر و همچنین ویژگی‌های جدید به نسخه پریمیوم این نرم‌افزار نیاز دارند.