به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگ هوش مصنوعی این هفته به واشنگتن رفت. سام آلتمن، مدیر اجرایی «OpenAI» در شهادت خود در کنگره خواستار تنظیم مقرراتی برای هوش مصنوعی شد و خاطره انگیزترین بخش جلسه، سناتور ریچارد بلومنتال بود که گفت از «ChatGPT» برای نوشتن سخنان آغازین خود استفاده کرده است.

در لندن نیز دولت بریتانیا رؤسای برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هوش مصنوعی جهان را برای یک جلسه دعوت کرده. نخست‌وزیر ریشی سوناک در نشست گروه هفت در ژاپن با لحن محتاطانه‌ای مورد هوش مصنوعی صحبت کرد و خواستار تنظیم مقرراتی برای آن شد.

رقابت با چین همچنان کانون در توجه غرب است. اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، گفت که کنگره نسبت به استفاده ارتش چین از هوش مصنوعی نگران است. بلومنتال در مصاحبه‌ای قبل از جلسه این هفته سنا گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چین از ما پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید: سانسور چینی به هوش مصنوعی رسید

شرکت‌های بزرگ فناوری در ایالات متحده با سرعت بالایی به عرضه محصولات خود ادامه می‌دهند. گوگل دو ویژگی برای شناسایی تصاویر گمراه‌کننده و تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی اضافه کرد. بلومبرگ گزارش داد که آمازون جستجو با چت جی‌پی‌تی را به فروشگاه آنلاین خود اضافه خواهد کرد. همچنین در نهایت به دستیار صوتی الکسا نیز اضافه خواهد شد. شرکت متا از ابزارهای کدنویسی رونمایی کرد.

مدارس دولتی نیویورک ممنوعیت استفاده از «ChatGPT» را لغو کردند و اکنون یک اپلیکیشن برای آیفون وجود دارد و اوپن‌ای‌آی گفته که به‌زودی برای گوشی‌های اندرویدی نیز عرضه می‌شود.

بخش اقتصادی و امور مالی نیز با پیامدهای هوش مصنوعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلیس گفت هوش مصنوعی می‌تواند به بانک‌های مرکزی در تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.

بلومبرگ همچنین گزارشی از تلاش روزنامه‌نگاران در سایت خبری تکنولوژی «CNET» برای تشکیل اتحادیه داد که می‌گویند هوش مصنوعی «شغل و شهرت ما را تهدید می‌کند»

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی تعیین می‌کند که چه کسی اخراج شود

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، ثروت خود را در سال جاری دوبرابر کرده و به ۲۷ میلیارد دلار رسانده که عمدتاً به دلیل هیجان‌زدگی در حوزه هوش مصنوعی است. تراشه‌های انویدیا در بسیاری از مراکز داده که نرم‌افزار هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند استفاده می‌شود.