به گزارش اکوایران، بر اساس داده‌های دولتی کره جنوبی، صادرات محصولات فناوری این کشور برای دومین ماه متوالی آهسته شد که نشان می‌دهد شاید تقاضای جهانی به اوج خود رسیده باشد؛ اتفاقی که باعث شده عرضه تراشه‌های حافظه از کره جنوبی با آهستگی همراه شود و قیمت‌ها شتاب خود را از دست بدهند.

به نوشته بلومبرگ، وزارت تجارت کره جنوبی در روز دوشنبه (23 مهر) اعلام کرد صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در ماه سپتامبر نسبت به یک سال قبل، 24 درصد افزایش یافت که نسبت به رشد 28/5 درصدی در ماه آگوست با کاهش همراه شده است. صادرات حافظه تصادفی پویا (DRAM)، که پرسودترین محصول برای کره جنوبی است، 57/1 درصد افزایش داشت که کمترین رشد از دسامبر سال گذشته است.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهد قیمت حافظه DRAM و حافظه فلش «ناند» در ماه گذشته کاهش یافته است. تقاضا برای تراشه‌های حافظه که به توسعه جهانی هوش مصنوعی کمک کرده است، باعث شد اقتصاد کره جنوبی سریع‌تر از پیش‌بینی‌ها رشد کند.

با شرکت‌های «سامسونگ الکترونیکس» و «اس‌کی هاینیکس» به‌عنوان برترین ایجادکنندگان درآمد برای کره جنوبی، این کشور به‌شدت به بخش فناوری برای رونق تجارت خود وابسته است. صادرات فناوری حدود یک‌سوم کل صادرات کره را تشکیل می‌دهد. اگرچه رشد آن علائمی از کاهش نشان می‌دهد، اقتصاددانان و سیاست‌گذاران معتقدند که این کاهش سریع نخواهد بود و به اقتصاد کمک می‌کند تا شتاب خود را به سال آینده نیز منتقل کند.

محصولاتی مانند گوشی‌های هوشمند، صفحه نمایش کامپیوتر، باتری‌های قابل شارژ و دیگر اجزایی که در محصولات پیشرفته فناوری به کار می‌روند، زمینه‌هایی هستند که کره جنوبی فعالیت قابل توجهی در آن‌ها دارد.