متقاضیان می توانند از فردا به مدت یک هفته با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو نسبت به خرید محصولات شرکت های خودروساز با قیمت کارخانه اقدام کنند.

نکته قابل توجه در ارتباط با فروش خودرو از مسیر سامانه جدید این است که دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا، در کنار شرکت های خودروساز  خصوصی نسبت به عرضه محصولات خود اقدام می کنند.

چهار شرکت خودروساز خصوصی که در این طرح فروش محصولات خود را عرضه می کنند عبارتند از مدیران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور و آرین پارس.

اما چه تعداد خودرو در اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه می شوند؟

بررسی محصولات عرضه شده در این طرح فروش نشان می دهد 33 مدل خودرو در این طرح فروش حاضر هستند. ایران خودروها در این طرح فروش که از از فردا آغاز می شود دو خودروی مونتاژی خود یعنی هایماS7 پلاس و هایما S5 را برای این طرح فروش در لیست قرار داده است. پژو پارس نیز با دو مدل با موتور TU5 و همچنین مدل سال سفارشی با موتور XU7P در دسترس متقاضیان قرار دارد. ایران خودرویی ها محصول نوبرانه خود یعنی تارا را نیز هم با گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی برای فروش، عرضه کردند. متقاضیان پژو 206 تیپ دو و همچنین پژو 206 تیپ سه با سقف شیشه ای(پانوراما) می توانند شانس خود را برای خرید خودروهای مورد نظر از مسیر سامانه یاد شده، بیازمایند. دیگر محصول هاچ بک (بدون صندوق) ایران خودرو یعنی پژو 207 نیز در دو مدل با گیربکس اتوماتیک و همچنین گیربکس دستی و سقف شیشه ای (پانوراما) در اولین طرح فروش برگزار شده از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو  حضور دارد. دنا پلاس با موتور توربو شارژ نیز با گیربکس دستی و همچنین با گیربکس اتوماتیک از کانال این طرح فروش قابل خریداری است.

سمند سورن پلاس و همچنین رانا پلاس دو محصول دیگر ایران خودرو هستند که در این طرح فروش حاضر هستند.

دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی خودروسازی سایپا نیز به همراه مدیران خودرو هریک با عرضه هفت خودرو در جایگاه دوم قرار دارند. غول نارنجی جاده مخصوص در این مسیر جدید فروش کوییک را در مدل های کوییک R (دو رنگ)، کوییک S، کوییک معمولی به خط کرده است. ساینا دیگر محصول این خودروساز نیز در دو مدل ساینا معمولی و ساینا S در دسترس متقاضیان قرار  دارد.

طرفداران تیبا نیز می توانند اعضای این خانواده را در دو مدل تیبا صندوقدار و تیبا 2 (بدون صندوق) انتخاب کنند. مدیران خودرو نیز که همپای سایپا محصول عرضه کرده در میان چهار خودروساز خصوصی حاضر در این طرح فروش در رتبه اول قرار دارد. این خودروساز خودروی ام و ام X22 خود را در دو مدل معمولی و PRO در دسترس متقاضیان قرار داده است.  ام وی ام X33 و ام وی ام  X55 دو محصول دیگر این خودروساز خصوصی است که در این طرح فروش عرضه شده است. تیگوی چری که در دو مدل تیگو 7 و تیگو 8 در این خودروساز تولید می شود نیز در میان محصولات مدیران خودرو حاضر است. این خودروساز خصوصی برای فروش آریزو 5 نیز برنامه ریزی کرده است. کرمان موتور و بهمن موتور هر یک با دو خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو حاضر هستند. بهمن موتوری ها دیگنیتی و فیدلیتی را عرضه کردند و کرمان موتوری ها نیز جک S5 و جک J4 خود را در دسترس متقاضیان قرار داده اند.  آرین پارس نیز با خودروی لاماری ایما در اولین فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو شرکت کرده است.

آدرس سامانه یکپارچه تخصیص خودرو sale.iranecar.com است.