به گزارش اکو ایران، قیمت دنا پلاس به صورت رسمی از سوی ایران خودرو اعلام شد تا خریداران بتوانند این خودرو را حدود 60 میلیون تومان پایین تر از قیمت پیشین اعلامی ایران خودرو در اختیار بگیرند.

براساس پیامک هایی که سازمان فروش آبی های جاده مخصوص برای خریداران ارسال کرده است قرار این خودروساز ه دستگاه دنا پلاس با گیربکس دستی را در ازای دریافت 348 میلیون و 800 هزار تومان برای ثبت نام کنندگان فاکتور کند.

شورای رقابت چند پیش قیمت 28 محصول ایران خودرو را با توجه به افزایش هزینه های ناشی از اعمال استانداردهای جدید مورد بازنگری قرار داد. بعد از بررسی اعضای شورای رقابت قیمت سه خودرو با کاهش روبرو شد. دنا پلاس، پژو 207 با گیربکس دستی و پژو 207 با موتور TU3 محصولاتی از ایران خودرو بودند که برخلاف سایر محصولات افت قیمت را تجربه کردند.

دنا پلاس با کاهش حدود 43 میلیون تومانی در صدر جدول کاهش قیمت در میان سه محصول یاد شده قرار داشت. با توجه به قیمتی که برای این خودرو در فروردین سال جاری اعلام شده بود متقاضیان این تصور را داشتند که قیمت پایه این خودرو باید حدود 238 میلیون تومان تعیین شود. بنابراین تصور این بود که قیمت نهایی دنا پلاس با توجه به قیمت پایه و سایر هزینه های جانبی تا حوالی 347 میلیون تومان بالا خواهد آمد. اما ایران خودرویی ها در لیست قیمتی خود قیمت دنا پلاس را حوالی 410 میلیون تومان به مشتریان اعلام کردند. این قیمت نارضایتی متقاضیان را به دنبال داشت.

خریداران با تجمع در مقابل شورای رقابت خواستار رسیدگی به قیمت اعلامی برای دنا پلاس از سوی ایران خودرو شدند. اعضای شورای رقابت نیز بعد از برگزاری جلسه ای فوق العاده قیمت این خودرو را تعیین و به ایران خودرو اعلام کردند. با توجه به قیمت اعلامی و کاهش حدود 60 میلیون تومانی قیمت این خودرو می توان گفت سخن اعتراض کنندگان به کرسی نشست و مدیران فروش ایران خودرو مجبور شدند از تصمیم خود عقب نشینی کنند.