به گزارش اکوایران و به نقل از موتوروان، هیوندای فکر می‌کند که این برند معتبر تر از هر محصولی است که از خط تولید چینی‌ها خارج می‌شود.

جان کت مدیر عامل هیوندای استرالیا گفت: من فکر می‌کنم همیشه بهتر از چینی‌ها هستیم. ما فقط باید فناوری ارائه کنیم تا از آنها بالاتر باقی بمانیم.

جان کت در مورد اینکه چرا قیمت محصولات هیوندای بالا رفته و دیگر مزیت قیمتی با رقیبان را ندارد گفت: ما برای اینکه بتوانیم سود قابل توجهی داشته باشیم مجبور به افزایش قیمت بودیم. اگر این سود به حساب شرکت سرازیر نباشد خبری از نوآوری و گسترش سبد محصولات هم نیست و هیوندای از رقبای خود عقب می‌ماند.

hyundaisantafe_480

این مصاحبه دو نکته دارد. نکته اول اشاره جان کت به الزام سودآوری برای ارائه نوآوری است. خودروسازان ایران هم که قدمتی نزدیک به صنعت خودرو هیوندای دارد سالهاست که درگیر سیاست‌های دستوری و دولتی است و در این سالها قیمت‌گذاری دستوری سفت و سختی به این صنعت تحمیل شده است. همین موضوع باعث ضررده بودن این صنعت در ایران شده است. حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان از شرکتی که مدام در حال ضرر دادن است، توقع نوآوری و افزایش کیفیت داشت؟

2022-bmw-x3-m40i-genesis-gv70-3p5t-sport-lexus-rx350-f-sport-comparison-104-1651067805

نکته دوم فراموش کاری مسئولان هیوندای است. 20 سال قبل مقایسه محصولات هیوندای با محصولات ژاپنی توهین آمیز به حساب می‌آمد. اما این شرکت با پیشرفت چشمگیر خود حالا نه تنها می‌تواند با ژاپنی‌ها رقابت کند بلکه برخی محصولات آن توانایی رقابت با ابرخودروسازان اروپایی و آمریکایی مانند بی ام و، مرسدس بنز، جنرال موتورز و فورد را دارند. قطعا بیست سال پیش فاصله هیوندای با خودروسازان ژاپنی، اروپایی و آمریکایی بسیار بیشتر از فاصله‌ای بود که اکنون چینی‌ها با هیوندای و کیا دارند. پس اگر ده سال بعد هیوندای خود را پایین تر از برندهای مانند بی وای دی یا جیلی چین دید باید به نخوتی که الان دچار آن شده است لعنت بفرستند.