به گزارش اکوایران، هاجر چنارانی در موافقت با استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: ما در مجلس سوگند یاد کردیم نگهبان دستاوردهای انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشیم و در انجام وظایف خود در قبال مردم امانت و تقوا را رعایت کنیم. دیگر نمی‌توانیم در چشم مردم حوزه انتخابیه خود به خاطر گرانی‌ها نگاه کنیم. در جلسه قبلی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار دادیم که فرصت آزمون و خطا باقی نمانده است.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که وامدار کسی نیستم و به عنوان خادم مردم می‌گویم که از نظر بنده و مردم حوزه انتخابیه، آقای فاطمی امین توان مدیریت این وزارتخانه را ندارد. دیگر جای بحثی در خصوص مشکلات حوزه خودرو، احتکار و لابی در اعطای پروانه‌های بهره‌برداری معادن و گرانی‌های افسارگسیخته نمانده است. درخواست دارم با تصمیم درست در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم.

این نماینده مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: امروز می‌گویند بازار خودرو به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارتباطی ندارد. بنده سوال می‌پرسم که برای مهار این گرانی افسارگسیخته بازار خودرو که در این ۲۰ ماه رشد فزاینده‌ای داشته است باید یقه چه کسی را گرفت؟

چنارانی با طرح قبلی استیضاح وزیر صمت، گفت: مجلس شورای اسلامی در شهریور ۱۴۰۱ بار دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتماد کرد اما چه اتفاقی در بازار خودرو افتاد؟ در این ۲۰ ماه قیمت خودرو از کجا به کجا رسیده است؟ ۲۰۰۰ نفر منتظر یک مصوبه شورای عالی نظارت هستند که در این ۲۰ ماه یک جلسه هم نداشتند.

وی از وزیر صمت پرسید: ما واردات خودرو را در مجلس قبل تایید کردیم و مجدد در این مجلس به تصویب رسید، اما به کجا رسید؟ آقای فاطمی امین! اگر شما لایحه دو فوریتی برای واردات خودروهای کارکرده داشتید چرا در یک سال گذشته برای ساماندهی این بازار به مجلس شورای اسلامی ارائه نکردید؟ مجلس تصویب کرد به خانواده‌هایی که بالای دو فرزند دارند خودرو داده شود ولی خانواده‌هایی هستند که دارای چهار فرزند هستند و اکنون پنج ماه است که در انتظار دریافت خودرو به سر می‌برند.