به گزارش اکوایران، بحران حاکم بر مسکو هدیه ای است به اوکراین ، بالاخص آن که کی یف ضد حملاتش را هم افزایش داده است.

به نوشته سی‌ان‌ان، هرج و مرجی که امروز کرملین را درگیر کرده در بهترین زمان رخ داده است. از همین رو ناظران می گویند که آنچه که ولادیمیر پوتین از آن تحت عنوان شورش مسلحانه  مزدوران واگنر یاد می کند، موهبتی الهی برای کشوری است که ماه هاست برای آغاز یک حمله متقابل با هدف وارد آوردن ضربه به بدنه ارتش روسیه آماده می شود.

یک کلیپ ویدئویی که به طور گسترده در رسانه های اجتماعی در اوکراین پخش می شود، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور وقت را نشان می دهد که روی یک صندلی راحت نشسته و یک کاسه پاپ کورن را برمی دارد، و در انتظار چیزی است که ما فرض می کنیم، او در یک لحظه لبخند می زند. اواخر عصر جمعه در حالی که این درام در روسیه در حال رخ دادن بود، وزارت دفاع اوکراین یک توییت ساده ارسال کرد. محتوایش این بود: «ما در حال تماشا هستیم.»

ناگهان، پس از 16 ماه جنگ تمام عیار، اوکراینی ها شاهد بازی دیگری هستند، روس ها به جان هم افتادند و با یکدیگر در نبرد هستند.

اوایل ماه جاری اوکراین عملیات متقابل مورد انتظار خود را اعلام کرد. به گفته وزارت دفاع، نتایج تا کنون بسیار اندک بوده است - آزادسازی هشت روستای کوچک، 113 کیلومتر مربع یا 44 مایل مربع از قلمرو.

خبرنگاران فعال سی‌ان‌ان در جنوب اوکراین که روز جمعه در نزدیکی خط مقدم بودند به این رسانه گفتند: آنچه ما دیدیم تجمع گسترده نیروها و تسلیحات (بسیاری از آنها جدیدترین سیستم های تسلیحاتی غربی) و سایر تجهیزات آماده پیشروی بود.به گفته میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور زلنسکی، با این حال، قبل از اینکه حمله حتی وارد مرحله اصلی خود شود، اهداف کی یف محقق شده است.او در بیانیه‌ای به رسانه‌ها گفت: راه‌اندازی ضدحمله اوکراین سرانجام نخبگان روسیه را بی‌ثبات کرد و شکاف داخلی را که پس از شکست در اوکراین پدیدار شد، تشدید.

رئیس‌جمهور زلنسکی در اواسط روز در کی یف لا انتشار پیامی در توئیتر نوشت: هر اندازه روسیه سربازان و مزدوران خود را بیشتر در سرزمین ما نگه دارد، هرج‌ومرج، درد و مشکلات بیشتری را تجربه خواهد کرد.