به گزارش اکوایران، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که سقوط هواپیمایی که یوگنی پریگوژین، رئیس ارتش واگنر در ماه اوت در آن کشته شد، ناشی از انفجار نارنجک‌های دستی در داخل هواپیما بوده است، نه حمله موشکی.

به نوشته العربیه، جت خصوصی که پریگوژین با آن به سنت پترزبورگ سفر می‌کرد، در شمال مسکو سقوط کرد و تمام 10 سرنشین آن، از جمله دو شخصیت برجسته ارتش واگنر، چهار محافظ پریگوژین و یک خدمه در کشته شدند.

پوتین گفت که هواپیما از داخل منفجر شده است و رئیس کمیته تحقیقات روسیه چند روز پیش این موضوع را به او گزارش داده است.

پوتین در نشستی در باشگاه گفتگوی والدای در تفرجگاه دریای سیاه سوچی گفت: «تکه‌هایی از نارنجک‌های دستی در اجساد کشته‌شدگان این سانحه پیدا شد.»

پوتین گفت: «هیچ تاثیر خارجی بر هواپیما وجود نداشته است، این یک واقعیت است.»

پوتین جزئیات بیشتری در مورد چگونگی منفجر شدن نارنجک در هواپیما ارائه نکرد، اما گفت که او فکر می‌کند که بازرسان اشتباه می‌کنند که، آزمایش الکل و مواد مخدر بر روی اجساد افرادی که در این سانحه جان باختند انجام نداده‌اند. کوکائین در گذشته در دفتر واگنر در سن پترزبورگ کشف شده بود.

بازرسان این سانحه هنوز به طور عمومی در مورد علت آن گزارشی ارائه نکرده اند.

شورش پریگوژین از زمان روی کار آمدن جاسوس سابق کا گ ب در سال 1999 بزرگترین چالش را برای حکومت پوتین ایجاد کرد. دیپلمات های غربی می‌گویند این حادثه فشارهای جنگ در اوکراین بر روسیه را آشکار کرد.