به گزارش اکوایران، نوار غزه به لحاظ اقتصادی شرایطی بحرانی دارد. بعد از اتفاقاتی که در سال ۲۰۰۷ در رابطه با حماس رخ داد، غزه در محاصره کامل قرار گرفت. مصر و اسرائیل مرزهای خود را بستند و به این ترتیب غزه به لحاظ اقتصادی در شرایطی بحرانی قرار گرفت.

بحران و حصر غزه منجر به بروز مشکلات اقتصادی در این منطقه شده است. همین مشکلات اقتصادی هم باعث شده نرخ بیکاری در این منطقه افزایش پیدا کند.

براساس برخی گزارش‌ها از الجزیره، به ازای هر ۱۰ نفری که در غزه زندگی می‌کنند، ۸ نفر زیر خط فقر هستند. علاوه بر آن، نرخ بیکاری در غزه بیش از ۵۰ درصد برآورد شده است. به این ترتیب شرایط کار و اشتغال در غزه بحرانی به شمار می‌آید.

وضعیت بیکاری در غزه باعث شده بسیاری از کارگران فلسطینی در این منطقه، ناچار به دنبال کار کردن در سایر مناطق باشند. از آنجا که اسرائیل به دنبال نیروی کار است، بسیاری از کارگران فلسطینی به اسرائیل می‌روند تا در آن‌جا مشغول به کار شوند.

نرخ بیکاری در اسرائیل بسیار پایین است. به این ترتیب، کارگران فلسطینی می‌توانند برای تامین هزینه‌های زندگی خود به اسرائیل بروند.

برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که کارگران فلسطینی در اسرائیل مورد استثمار واقع می‌شوند با این حال، وضعیت وخیم اقتصادی غزه باعث شده این کارگران به کار کردن در اسرائیل راضی شوند.

اسرائیل در بخش‌های کشاورزی، ساخت‌وساز و همچنین خدمات از نیروی کار فلسطینی بهره می‌گیرد.

بعد از حمله حماس به اسرائیل، یکی از اتفاقاتی که رخ داد، آواره شدن کارگران فلسطینی در اسرائیل بود. آن دسته از کارگرانی که از غزه به اسرائیل رفته بودند، نمی‌توانند به غزه بازگردند. بسیاری از آن‌ها به سمت کرانه باختری رفته‌اند و اکنون از خانواده‌های خود خبری ندارند.

در این ویدیو به بررسی شرایط کارگران فلسطینی در اسرائیل پرداخته شده است.