به گزارش اکوایران، تیم حقوقی رئیس جمهور سابق، دونالد ترامپ می‌تواند در حال حاضر تا جای ممکن احساس خوبی داشته باشد اما از چالش‌های حقوقی متعدد به طور همزمان جلوگیری کند.

ترامپ در پرونده‌های قضایی بی‌شمارش دو چیز می‌خواهد؛ پیروزی و تاخیر، و هر دو به خوبی در دسترس او هستند.

به گزارش اکسیوس، در شهر فولتون جورجیا، پس از جلسه استماع، به نظر می‌رسید این شانس وجود دارد که فانی ویلیس به عنوان دادستان اصلی در پرونده علیه ترامپ، که بر تلاش‌های او برای لغو نتایج انتخابات 2020 متمرکز است، برکنار شود.

در دی سی، ترامپ از دادگاه عالی خواسته است تصمیم بگیرد که آیا او از تعقیب قضایی 6 ژانویه مصون است یا خیر، و در این مدت از رفتن این پرونده به دادگاه جلوگیری کند.

همچنین به نظر می‌رسد دادگاه عالی تمایل دارد تا ترامپ را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه کلرادو به صندوق رای بازگرداند، یک پیروزی کلیدی دیگر.

البته هیچکدام از این تاخیرها یک پیروزی ارزشمند نیستند اما توقف این محاکمات قبل از انتخابات همچنان یک موفقیت چشمگیر برای ترامپ خواهد بود.

اگر ویلیس از پرونده جورجیا حذف شود، دادستان دیگری می‌تواند کار او را به عهده بگیرد. اما برخی از تحلیلگران معتقدند که این احتمال وجود دارد که هیچ کس کنترل را در دست نگیرد و این پرونده به سادگی از بین برود.

اگر ترامپ موفق شود پرونده 6 ژانویه را متوقف نگه دارد و برنده ریاست جمهوری شود، احتمالاً هرگز مجبور به محاکمه نخواهد شد. و دادگاه ممکن است اصلاً به سؤال بزرگ مصونیت رئیس‌جمهور پاسخ ندهد.

تاریخ محاکمه 25 مارس روز پنجشنبه در پرونده منهتن ترامپ در ارتباط با پرداخت حق السکوت نیز تعیین شد. این مورد خجالت آور و بالقوه شرم‌آور است. اما کارشناسان حقوقی آن را شاید ضعیف‌ترین پرونده جنایی علیه ترامپ می‌دانند.

اگر ویلیس در این پرونده باقی بماند، حس مثبت برای ترامپ ممکن است یک شبه از بین برود، دادگاه عالی اجازه دهد که پیگرد قضائی پرونده‌ای که جک اسمیت مطرح کرده ادامه یابد، یا هر دو اتفاق بیفتند.

هر دو پرونده بر تلاش‌های او برای براندازی انتخابات 2020 متمرکز هستند.