به گزارش اکوایران، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در دومین سالگرد حمله روسیه به این کشور گفت که اوکراین «پیروز خواهد شد.»

در حالی که جنگ اوکراین وارد سومین سال خود می‌شود، آینده درگیری همچنان نامعلوم است. زلنسکی در سخنرانی خود از کشورش خواست که امیدوار باشد. او گفت: «امروز متأسفانه هر یک از ما کسی را داریم که باید به یادش لحظه‌ای سکوت کنیم و خاطره او را گرامی بداریم. با هم سر تعظیم فرود می آوریم. 730 روز درد اما در عین حال، 730 روز امید.»

در روز سالگرد جنگ رهبران خارجی در کنار زلنکسی در میدان سنت مایکل کیف به مناسبت سالگرد جنگ به یاد کشته شدگان گل گذاشتند. رهبران همچنین با زلنسکی در فرودگاه هوستومل ملاقات کردند، فرودگاهی که توسط نیروهای هلیکوپتری روسی در ساعات اولیه تهاجم تصرف شده بود.

در همین حال ویتالی کلیچکو، شهردار کیف، خواستار ادامه حمایت ایالات متحده شد. کلیچکو روز شنبه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان خطاب به قانونگذاران آمریکایی گفت: «ما برای آینده دموکراتیک خود می‌جنگیم، اگر شما هم همان ارزش‌ها را دارید، لطفا از ما حمایت کنید.»

وزارت دفاع اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای روسی ادعا می‌کنند حدود 200 سرباز اوکراینی را در جریان نبرد برای آودیوکا اسیر کرده‌اند. آودیوکا از زمانی که جدایی‌طلبان طرفدار مسکو بخش‌های بزرگی از منطقه دونباس از جمله شهر دونتسک را در نزدیکی آن در سال 2014 تصرف کردند، در خط مقدم بوده است.

سقوط آودیوکا و اشغال آن توسط روسیه بهترین دستاورد ارتش این کشور در جنگ در 9 ماه گذشته است.