به گزارش اکوایران، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز شنبه در سخنرانی ویدئویی شبانه خود گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دنبال راه‌هایی است تا قتل عام در سالن کنسرت در نزدیکی مسکو را به گردن دیگران بیندازد.

زلنسکی گفت: «بدیهی است که پوتین و دیگر اراذل و اوباش فقط سعی می‌کنند شخص دیگری را مقصر بدانند. روش‌های آنها همیشه یکسان است. ما قبلاً همه اینها را دیده‌ایم، ساختمان‌های ویران شده، تیراندازی‌ها و انفجارها را دیده‌ایم. و آنها همیشه شخص دیگری را مقصر می‌بینند.»

به گزارش رویترز، در سال 1999 شورشیان چچنی سرویس‌های مخفی روسیه را متهم کردند که در پشت بمب‌گذاری‌های آپارتمانی در مسکو، بوینکاسک و ولگودونسک بودند، که منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر در روسیه شد. پوتین که در آن زمان نخست‌وزیر بود، پس از این حادثه نیروهای خود را به چچن بازگرداند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت زلنسکی «تنها رئیس دولتی است که به اندازه‌ای دیوانه است که روسیه را مسئول این حمله تروریستی می‌داند.»

پوتین پیشتر گفته بود که در پی این حمله 11 نفر از جمله چهار مرد مسلح بازداشت شده‌اند. پوتین گفت: «آنها سعی کردند مخفی شوند و به سمت اوکراین حرکت کردند، جایی که طبق داده‌های اولیه، مسیری در سمت اوکراین برای عبور از مرز دولتی برای آنها آماده شده بود.»

زلنسکی گفت پوتین باید به جای حمله به اوکراین از مردان خود برای مبارزه با تروریسم در داخل استفاده کند.

او گفت: «آنها صدها هزار تروریست خود را به اینجا در سرزمین اوکراین آورده‌اند تا علیه ما بجنگند و به آنچه در داخل کشورشان می‌گذرد اهمیتی نمی‌دهند.»

زلنسکی گفت: «دیروز، با همه این اتفاقات، پوتین ابله به جای صحبت با هموطنان روس خود و خطاب به آنها، 24 ساعت کامل سکوت کرد و به این فکر کرد که چگونه این موضوع را به اوکراین گره بزند. همه اینها کاملاً قابل پیش‌بینی است.»