مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبر داده که از ۶۶ هزار واحد مسکونی خالی مربوط به سال ۱۴۰۰ تاکنون تنها ۸۶۸ مالک مالیات ابلاغ شده را پذیرفته‌ و مالیات ابلاغی را وصول کرده‌اند. از محل پرداخت مالیات آنها، ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصول شده است.

وزیر امور خارجه از خریدار مخفی آب سنگین ایران رونمایی کرده. امیرعبداللهیان گفته آمریکایی‌‌ها خریدار آب سنگین ایران شدند، البته با واسطه خرید می‌کند. وزیر امور خارجه حتی به نقل از یک مقام غربی هم گفته که باکیفیت‌ترین آب سنگین را ایران تولید می‌کند.

متوسط تاخیر پروازها به ۸۴ دقیقه رسید. تاخیر پروازها در مهرماه بیشتر شده و با افزایش ۳ درصدی نسبت به شهریور به ۸۴ دقیقه رسیده. طبق گزارش مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، در اولین ماه پاییز ۲۴ درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند.

احتمال جنگی تازه در خاورمیانه. بلومبرگ مدعی شده که واشنگتن برای جنگ با حوثی‌ها آماده می‌شود. به ادعای بلومبرگ، افراد آگاه اطلاع داده‌اند که ایالات متحده در حال رایزنی با متحدان خود در خلیج فارس برای اقدام نظامی احتمالی علیه حوثی‌های یمن است.

سازمان هواشناسی که روز چهارشنبه پیش‌بینی کرده بود، تهران آخر هفته بارانی می‌شود و بادهای شدید در پایتخت خواهد وزید، باز هم پیش‌بینی کرده که تهران فردا بارانی است. البته پیش‌بینی این سازمان برای آخر هفته بارانی تهران درست از آب نیامد. همچنین یکی از کارشناسای سازمان هواشناسی، از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان از فردا تا روز سه شنبه حکایت کرده و گفته تهران سه‌شنبه بارانی خواهد شد.